Administratör till AR-enheten i Stockholm

Arbetsbeskrivning

På Arbetsförmedlingen Stockholm City arbetar ca 170 medarbetare. Kontoren ligger centralt belägna på Tunnelgatan vid T-banestationen Hötorget och på Tjärhovsgatan på Södermalm. Vi erbjuder ett stimulerande, omväxlande och utvecklande arbete med mycket kontakter i en dynamisk organisation. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Nu söker vi på arbetsförmedlingen Stockholm City två stycken administratörer till vårt team.


Arbetsuppgifter
Administratören har ansvar för att dokumenthantering och ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt, att meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område. I rollen ingår även beställning av varor/tjänster. Rollen kan komma att förändras i framtiden.

Dokumenthantering: Diarieföring, arkivering, gallring, insortering, scanning, posthantering/ E-post

Ekonomiadministration: Leveranskontroll, fakturahantering, inköp.

Informera/utbilda personal: Kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov. Introduktion av nya medarbetare.

Kvalifikationskrav
Fullgjord gymnasieutbildning. Alternativt att du innehar en anställning som administratör inom myndigheten.

Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter.

Kunskaper inom dokumenthantering och diariefrågor.

Goda kunskaper i ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.

Utbildning eller erfarenhet i registrering.

Mycket goda kunskaper i MS Office.

Goda kunskaper i svenska, god förmåga att formulera dig i tal och skrift.

God läsförståelse i engelska.

Meriterande
Meriterande med arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor. Du förväntas vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Hög integritet är ett krav. Du är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete. Kunskaper i förvaltningsrätt är meriterande.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt Anställningen är tillsvidareanställning på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga. Vi tillämpar sex månaders provanställning och tillträde snarast, enligt överenskommelse.Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan Välkommen med din ansökan, inkommen senast 2015-12-23. Märk den med diarienummer Af-2015/604696. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Även screeningtest kan komma att användas. 

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner                                                                                                                                           
Cecilia Björklund, Chefsassistent 010-487 35 91

Anders Falk, Sektionschef 010- 488 80 60

Inger Westerlund (ST)

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 juli 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024