Administratör till Arbetsförmedlingen

Administratör till Arbetsförmedlingen

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Sektionens uppdrag
Vill du axla en spännande roll som administratör till vår enhet? Har du talang för att skapa ordning och reda, gillar både eget ansvar och tätt samarbete och trivs med att ha många olika kontaktytor? Då ska du söka den här tjänsten hos oss!

AF Östergötland har ca 290 medarbetare fördelade i 15 sektioner.

Vi arbetar för länets 13 kommuner och har kontor i Norrköping, Linköping och Motala. Nu söker vi en administratör med placering i Norrköping.

Beskrivning av tjänsten
Som administratör på Arbetsförmedlingen ansvarar du för att dokumenthantering och enklare personaladministration genomförs på ett korrekt sätt. Du sköter administrationen inom fastställda områden enligt interna instruktioner och handläggarstöd. Vidare håller du dig uppdaterad inom ditt område och prövar gärna nya verktyg och metoder. Du kommer även ingå i ett team med andra administratörer och det är viktigt att du har förmågan och trivs med att ge service och att samarbeta med andra.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Olika typer av dokumenthantering såsom sortering, arkivering, diarieföring, posthantering och granskning i olika system.
- Bevakning och hantering av kontorets funktionsbrevlådor
- Behörigheter och delegationshantering
- Personaladministration såsom granskning och uppföljning
- Stöd och kompetensinsatser till enhetens medarbetare gällande personalsystem och dokumenthantering med mera
- Övrigt administrativt stöd utifrån verksamhetens behov

Du som är intresserad av uppdraget bör vara noggrann, strukturerad och uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Du bör vara flexibel, serviceinriktad och trivas med ett högt arbetstempo. Du lägger upp ditt arbete självständigt och tar initiativ till samarbete för att lösa problem och arbetsuppgifter. Du har hög integritet, mycket god samarbetsförmåga och är lyhörd för de behov av stöd som finns i verksamheten.
Som administratör förväntas du tillgodose myndighetens och medborgarnas krav på enhetlighet, rättssäkerhet och effektivitet.

Grundläggande krav för tjänsten
- Godkänd gymnasieutbildning
- Minst två års arbetslivserfarenhet med ett års erfarenhet av administrativ roll med uppgifter som huvudsakligen beskrivs ovan
- Mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift samt hög läsförståelse
- Mycket god datorvana och kunskaper inom främst MS Office-paketet

Övriga meriter för tjänsten
- Minst ett års erfarenhet av diarieföring och dokumenthantering i statlig eller kommunal verksamhet

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Norrköping. I denna tjänst erbjuder vi möjlighet till visst arbete på distans utifrån verksamhetens behov.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-12-26. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök”. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg som styrker kraven om arbetslivserfarenhet och utbildning. Utländsk utbildning ska vara verifierad av UHR. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss.

Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024