OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?
Beskrivning av tjänsten
Administratören har ansvar för att dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt, att meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område.
Som administratör bör du ha god läsförståelse i engelska då en del av våra inkomna handlingar är på engelska.
Det här är en del av tjänstens arbetsuppgifter:
- Dokumenthantering: insortering, diarieföring, arkivering, gallring, beställning, postöppning/e-post och scanning.
- Programadministration: medverka i beslutsprocessen för program- och anställningsbeslut.
- Ekonomiadministration: leveranskontroll, fakturahantering och återkrav.
- Chefsstöd: protokollskrivning/minnesanteckningar, uppdatera hemsida, hantera beslutsdelegationer samt ta fram underlag och uppgifter till chefen.
- Informera/utbilda personal: kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov.
Grundläggande kvalifikationer:
- Godkänd slutförd gymnasieutbildning (betyg ska bifogas i ansökan)
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter (arbetsgivarintyg/tjänstgöringsintyg ska bifogas i ansökan)
- Mycket goda kunskaper i MS Office
- Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift
Meriterande kvalifikationer:
- Erfarenhet av att ha arbetat på Arbetsförmedlingen.
- Erfarenhet av Raindance
- B-körkort
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med
Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vi söker dig som är
Serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Vidare har du hög integritet samt ett stort intresse för administrativt arbete.
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Sundsvall.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-12-30 . Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Det är viktigt att du skickar med betyg/intyg som styrker kraven för tjänsten redan i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen
Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.