OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Om verksamheten
På Arbetsförmedlingen Västmanland är vi ca 160 anställda i länet på två placeringsorter, Västerås och Köping.
Nu söker vi två administratörer med placering i Västerås.
Vi söker dig som är serviceinriktad, har hög social kompetens och god samarbetsförmåga.
De direktiv du arbetar utifrån kan snabbt förändras. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar. Som person är du fokuserad, kan prioritera och se lösningar i stället för problem. Du är initiativrik, har en förmåga att lyfta blicken och få saker att hända.
Du har kunskap och erfarenhet av dokumenthantering och registrering av handlingar och trivs i ett arbete där det periodvis är ett högt tempo.
I teamet har ni ett nära samarbete där ni är beroende av varandra för att lösa uppdragen och säkerställa närvaron på kontoret. Ni är ett viktigt stöd till enheten i att dokumenthantering genomförs på ett korrekt sätt och uppfyller god förvaltning.
Du är bekväm i moderna digitala verktyg för workshops, kommunikation och presentationer. Du trivs i en roll som kommunikatör utifrån dina arbetsuppgifter. I rollen ingår också vissa praktiska uppgifter.
Grundläggande kvalifikationer:
- Godkänd gymnasieutbildning
- Erfarenhet som administratör från statlig förvaltning eller komplex organisation
- Erfarenhet av diarieföring och dokumenthantering
- Mycket goda kunskaper i MS Office
- Mycket god muntlig och skriftlig förmåga i svenska
Meriterande kvalifikationer:
- Erfarenhet av beställningar och hantering av leveranser
- Erfarenhet av handläggande arbetsuppgifter
- Erfarenhet av och kunskap om att arbeta med digitala verktyg
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Två tjänster som administratör. Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Västerås.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-18. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen
Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.