Administratör till Arbetsförmedlingen Järfälla/Upplands-Bro

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en mycket spännande och expansiv del av Stockholms län? Vår region växer snabbast i Sverige. Kommunerna präglas av nyföretagaranda, bostadsbyggande och expansion. Därmed lockas många spännande och stora företag att etablera sig här. Vi har en mycket god arbetsmarknad och samarbetet med kommuner och näringsliv är gott. Vår förmedling präglas av ett gott arbetsklimat, goda resultat och en kund- och medarbetardriven verksamhetsutveckling. Vi är ett av två kontor som tillsammans utgör enheten Järfälla/Solna. Arbetsförmedlingen är halvvägs i en förnyelseresa med destination en modern myndighet som erbjuder stöd och service i flera kanaler.

Vi söker nu en administratör som kan ta eget ansvar och driva olika frågor inom verksamheten och som också finner arbetsglädje i att samarbeta med andra. Som medarbetare tar du egna initiativ, prioriterar och skapar struktur. Du har en positiv inställning, engagemang, lust och vilja att bidra till att vidareutveckla en verksamhet som befinner sig i kontinuerlig förändring/utveckling. På Arbetsförmedlingen Järfälla Upplands-Bro arbetar ca 80 medarbetare.

Arbetsuppgifter
Administratören har ansvar för att dokumenthantering och ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt, att meddela ansvarig handläggare eller chef när brister i beslut och underlag uppmärksammas samt att initiera kompetensutveckling för att alltid ha uppdaterade kunskaper inom sitt område. I rollen ingår även att vara sekreterare vid möten, beställning av varor och tjänster. Rollen kan komma att förändras i framtiden.

Dokumenthantering: Diarieföring, arkivering, gallring, insortering, scanning.

Ekonomiadministration: Leveranskontroll, fakturahantering.

Informera/utbilda personal: Kompetensöverföring till andra medarbetare vid behov.

Kvalifikationskrav


Gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning. Alternativt att du innehar en anställning som administratör inom myndigheten.



Minst 2 års arbetslivserfarenhet där arbetet till största del bestått av liknande administrativa arbetsuppgifter.



Kunskaper om dokumenthantering.



Goda kunskaper i ekonomiadministration såsom leverans- och fakturakontroll.



Utbildning i eller erfarenhet av diarieföring.



Mycket goda kunskaper i MS Office.



Goda kunskaper i svenska, kunna uttrycka sig i tal och skrift.



God läsförståelse i engelska.



Meriterande


Arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter från offentlig sektor.



Kunskaper i förvaltningsrätt.



Du förväntas vara serviceinriktad och ha god samarbetsförmåga. Du är strukturerad, noggrann, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Du är förändringsbenägen samt har ett starkt intresse för administrativt arbete.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer Af-2018/0040 9844 senast den 19/9. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan, besvara frågorna, bifoga CV och personligt brev.

Övrigt
Anställningen är på heltid. Vi söker en medarbetare för tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner
Ahmet Music, SACO, Ahmet.music@arbetsformeldlingen.se, 010-486 20 63

Seyfi Dogan, ST, Seyfi.dogan@arbetsformedlingen.se 010-486 22 24 

Mattias Risslén, SEKO, 010-487 56 86

Erica Zemgals, Sektionschef, erica.zemgals@arbetsformedlingen.se

Anna Rangborg, Rekryteringspartner, anna.rangborg@arbetsformedlingen.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 september 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024