OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsfrågor i Göteborgs Stad är samlade i en förvaltning under Nämnden för arbetsmarknad och vuxenutbildning. Det är en politiskt styrd verksamhet där nämndens uppdrag är att ha det övergripande ansvaret för kommunal vuxenutbildning, särskild utbildning för vuxna, att för hela stadens räkning anordna arbetsmarknadspolitiska åtgärder och att i övrigt ta de initiativ som behövs för att främja sysselsättningssituationen. Uppdraget är att vi tillsammans skapar förutsättningar för studier och arbete. Målet för nämnden är en stad där människor jobbar och försörjer sig själva, att bidra till att Göteborg är en företags- och tillväxtvänlig stad, att de upphandlingar som genomförs skapar mervärde för göteborgarna och att bidra till att Göteborgs Stad är en attraktiv arbetsgivare med goda arbetsvillkor.
Förvaltningens två stora avdelningar är Arbetsmarknadsavdelningen och Vuxenutbildningsavdelningen. Till det finns stödavdelningarna Ledningsstab, HR och kansli, Ekonomi och inköp samt Kommunikation och IT. Tillsammans är vi ca 250 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Denna tjänst kommer vara organisatoriskt placerad under Utveckling och samordningsenheten, men du kommer agera i gränslandet mellan Arbetsmarknadsavdelningen, Vuxenutbildningsavdelningen och stödavdelningarna. Du kommer ansvara för att administrera deltagare och insatser i verksamhetssystemet Alvis och formulera samt sammanställa administrativa underlag. Du kommer medverka i statistisk uppföljning och kontroll av de skräddarsydda insatser förvaltningen köper in och tillsammans med annan administrativ personal hantera ekonomifrågor. En stor del av rollen innebär samverkan med leverantörer såväl som med medarbetare som hanterar IT-systemen Alvis, BI och GWA.
Arbetsuppgifternas förutsättningar kan komma att ändras utifrån pågående organisationsöversyn.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning. Ett krav är att du därutöver har flera års erfarenhet från utbildningsadministration. Skulle du ha eftergymnasialutbildning ser vi det som meriterande.
Mycket meriterande är om du tidigare har arbetat i IT-systemet Alvis eller liknande system för vuxenutbildning. Meriterande är också erfarenhet från arbetsmarknadssektorn. För att lyckas i rollen ska du kunna hantera Microsoft Office 365, med särskilt fokus på Excel.
Vi ser gärna att du är driven, vilket visar sig i att du har förmåga att utveckla och hantera administrativa processer och hantera administrativa uppdrag efter behov. Vi söker dig som kan arbeta självständigt, men även tillsammans med andra. Du ska kunna kommunicera väl i både tal och skrift.
Då stor del av arbetet består av administration av deltagare och insatser, ser vi det som viktigt att du arbetar ansvarsfullt och strukturerat. Du har en god samarbetsförmåga och förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar därmed till helheten och effektiviseringen av den.
ÖVRIGT
I denna rekryteringen kommer vi att använda oss av arbetspsykologiska tester.
Arbetsmarknad och vuxenutbildning huserar bland annat i nyrenoverade aktivitetsbaserade lokaler på Brogatan 4.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.