Administratör till  Arbetsmarknadsdepartementet

Administratör till Arbetsmarknadsdepartementet

Arbetsbeskrivning

Sekretariatet för verksamhetsstöd, Arbetsmarknadsdepartementet
Har du erfarenhet av att arbeta med administrativa frågor och samordning? Vill du bidra med kvalitativt stöd och ha många kontaktpunkter i ditt arbete? Som vår nya medarbetare får du en variationsrik dag med eget ansvar i en händelsestyrd och stimulerande miljö. 

Sekretariatet för verksamhetsstöd ansvarar för stöd till departementet samt samordning och utveckling av departementets arbete med statens budget, myndighetsstyrning, verksamhetsstyrning, uppföljning av verksamheten, redovisning och strategisk kompetens- och resursplanering samt övergripande organisations- och personalpolitiska frågor som rör departementet och dess kommittéer. Inom sekretariatet finns också departementets analysfunktion som leds av en analyschef. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som administratör vid sekretariatet för verksamhetsstöd ger du professionellt stöd i de administrativa frågor som sekretariatet hanterar. Du sköter vissa personal- och ekonomiadministrativa uppgifter som exempelvis hantering av fakturor och reseräkningar, behörigheter och IT-konton samt samordning av vissa IT-frågor. Vidare förbereder du texter inom tryck och webbpublicering samt administrerar mötesbokningar likväl som konferens- och resebokningar. Arbetsuppgifterna innefattar ärende- och beslutshantering samt expediering av ärenden. I din roll ger du stöd till den administrativa chefen. Du ingår i departementets och Regeringskansliets olika administrativa nätverk och vid behov fungerar du som ersättare vid frånvaro inom andra administrativa funktioner i departementet.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning gärna med ekonomisk inriktning. Det är positivt om du har en kompletterande utbildning inom administration. Du har flerårig erfarenhet av arbete med liknande administrativa uppgifter inom offentlig förvaltning. Har du erfarenhet av liknande administrativt arbete inom Regeringskansliet eller annan myndighet så är det meriterande. Dina digitala kunskaper är goda liksom dina kunskaper i Officepaketet och vi ser gärna att du har erfarenhet av Sharepoint, Palasso eller Proceedo. Det är meriterande om du har erfarenhet av att hantera sekretessfrågor. 

Dina egenskaper 
Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du är noggrann, strukturerad, flexibel och bra på att ta initiativ.   

Övrigt 
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Start omgående eller efter överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Charlotta Wickman, administrativ chef. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Elisabeth Roxmalm. Fackliga kontaktpersoner är Lina Konradsen för Saco och Aurora Lewén för ST. Du når samtliga via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 27 december 2023.

 

 

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Arbetsmarknadsdepartementet ansvarar för frågor och ärenden som rör arbetsmarknad, arbetsrätt och arbetsmiljö. Departementet ansvarar också för integrationsfrågor, arbetet mot segregation och arbetet för ökad jämställdhet mellan kvinnor och män. Dessutom ansvarar departementet för arbetet för mänskliga rättigheter på nationell nivå, att stärka hbtqi-personers rättigheter samt arbetet mot rasism och diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2023
  • Ansök senast: 27 december 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Administratör

Administratör

8 januari 2025

Assistant (756083)

Assistant (756083)

8 januari 2025

Samordnare lösöre

Samordnare lösöre

8 januari 2025

8 januari 2025