OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade
arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, särskild utbildning för vuxna och yrkeshögskola.
Arbetsmarknadsförvaltningens administrativa stab har ansvar för nämndsekretariat, registratur och arkiv, hr-administration och ett samlat administrativt stöd till förvaltningens direktör, stabs- och avdelningschefer, hr-administration och administrativa och praktiska uppgifter på förvaltningens huvudkontor. Inom staben arbetar vi ständigt med att utveckla och effektivisera processer och arbetssätt och alla medarbetare i staben har där en viktig roll genom att aktivt delta i utvecklingsarbetet och i att arbeta mot stabens gemensamma mål. Administrativa staben består av sju medarbetare och en stabschef. Vår arbetsplats är förvaltningens huvudkontor i Slakthusområdet, nära tunnel- och tvärbanestationerna ”Globen\".
Nu söker vi en utökad funktion som administratör till den administrativa staben.
Arbetsbeskrivning
Du har ett nära samarbete med chefer och medarbetare inom förvaltningen och fungerar som ett administrativt stöd för att underlätta deras arbete. Du jobbar brett med administration kopplat till stabens uppdrag och inom detta kan du även utvecklas till att få ett särskilt ansvarsområde. Tjänsten är ett tillfälle för dig som vill utvecklas som administratör och få möjlighet att växa i rollen.
I arbetsuppgifterna ingår bl a:
- samordna och planera möten och konferensarrangemang
- hanterautbildnings- och mötesadministration
- sammanställa och sprida information
- hantera fakturor och inköp
- hantera funktionsbrevlådor och post/information
- eventuellt skriva protokoll och minnesanteckningar
Kvalifikationer
För denna tjänst krävs att du har:
- Gymnasiekompetens
- Minst ett års erfarenhet som administratör eller motsvarande - Goda IT-kunskaper (du har arbetat i Officepaketets olika program och eventuellt i enkätverktyg etc.). - Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation.
- Erfarenhet av inköp- och fakturahantering
- Mycket goda kunskaper i svenska språket, både skriftligt och muntligt
Meriterande
- erfarenhet av arbete inom Stockholms stad
- erfarenhet av att skriva minnesanteckningar och protokoll
Tjänsten kräver att du är strukturerad, noggrann och att du tycker om att ge god service. Du är van vid, och tycker om att samarbeta men kan även arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du uttrycker dig obehindrat i och känner dig trygg i att formulera dig i skrift. Du är flexibel när det kommer till att ta dig an varierande arbetsuppgifter samt anamma nya metoder och arbetssätt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Levin, HR-konsult
08 50811728
Amanda Hernbäck, Administrativ chef
08 50835511
Ulrika Wahlström, HR-konsult
08-508 11 733 ulrika.wahlstrom@stockholm.se
Amanda Hernbäck, Administrativ chef
08-508 35 511
Amanda Hernbäck, Stabschef
08-50835511
Jessica Colbro, HR-konsult
08-50811737
Amanda Broman Hernbäck, Stabschef
08-50835511
Amanda Broman Hernbäck, stabschef
amanda.broman.hernback@stockholm.se
Mats Holmström
08-508 11735
Amanda Broman Hernbäck, Stabschef
08 508 355 11