Administratör till Arbetsmarknadsområde Luleå

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivare får den arbetskraft de behöver.Vår goda service skall bidra till en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning.Vi ska prioritera dem som befinner sig långt från arbetsmarknaden samt bidra till att stadigvarande öka sysselsättningen på lång sikt.Arbetsförmedlingen är uppdelad i 68 arbetsmarknadsområden och finns på 350 platser i landet, huvudkontoret är beläget i Stockholm.Totalt arbetar ca 9500 personer inom myndigheten. Arbetet avser arbetsmarknadsområde Luleå, vilket består av[arbetsförmedlingskontoren i Luleå, Piteå, Boden och Älvsbyn.Placeringsort är Piteå, det ingår dock tjänstgöring vid Arbetsförmedlingen Älvsbyn en dag per vecka.Då anställningen är inom arbetsmarknadsområdet, kan även tjänstgöring vid eller för övriga kontor bli aktuellt.Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande.Arbetsuppgifter som ingår i arbetet är bland annat arkivering, diarieföring, posthantering, personaladministration, ekonomiadministration, internservice, skriva protokoll[samt programadministration.Kunskap[och erfarenhet, du har: - minst 3 årigt gymnasium med inriktning mot ekonomi eller motsvarande kompetens som förvärvats genom flerårig erfarenhet av administrativt arbete, - erfarenhet av administrativt arbete, - goda kunskaper i MS Office-paketet, - kunskaper i enklare ekonomiadministration, samt - B-körkort[ Personliga egenskaper: Vi söker dig som är[serviceinriktad och har lätt för att samarbeta.Du har ett strukturerat och noggrannt arbetssätt, är ansvarsfull och har förmåga att arbeta självständigt i en föränderlig miljö.Du har ett intresse av arbetsförmedlingens uppdrag och verksamhet.Övrigt: Goda kunskaper i engelska och övriga språk är önskvärt.Kunskaper i arkiv- och diarieföringsfrågor är meriterande.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.Anställningsformen är tillsvidare och vi tillämpar sex månaders provanställning.Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsformedlingen.se/ledigajobb).Du ansöker genom att klicka på knappen 'Ansök'.När du ansöker ingår att besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt.Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du[beskriver varför du söker arbetet.Betyg- och intygskopior lämnas vid en eventuell intervju.Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 december 2009
  • Ansök senast: 12 januari 2010

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024