OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2020/020845 Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!
Vi söker en administratör till Malmö som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.
Region Syd, som Malmökontoret tillhör, svarar för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen och arbetstidslagen inom vårt geografiska område som omfattar Skåne, Blekinge, Kronobergs och Kalmars län. Regionkontoret är beläget i Malmö med filialkontor i Växjö.
Ditt nya arbete I rollen som administratör stödjer du olika delar inom avdelningen för inspektion. I arbetet som administratör på avdelningen för inspektion, region syd, ingår det bland annat att:
vara administrativt stöd till chefer
vara lokalt IT- och användarstöd kopplat till den teknik och de verksamhetssystem som vi arbetar i
administrera arbetet med förmånsbilar för hela avdelningen
hantera lokalfrågor på Malmökontoret, t.ex. drift, inventering, posthantering, brandskydd och säkerhet
bistå ledningsgruppen i arbetet med planering och uppföljning av verksamhet och ekonomi
arbeta med ekonomiadministration, t.ex. inköp
arbeta med ärende- och dokumenthantering
göra enklare kontorsgöromål .
Arbetsuppgifterna i rollen som administratör är av skiftande karaktär, varav vissa av uppgifterna är mer och andra mindre kvalificerade. Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för regionen, avdelningen och myndigheten.
Kvalifikationskrav Vi söker dig som har:
utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå (även Komvux)
minst tre års erfarenhet av administrativa uppgifter i offentlig förvaltning eller större arbetsplats inom privat sektor
goda kunskaper om dokumenthantering
mycket goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem för personal- och ekonomiadministration, ärendehantering samt Officepaketet
Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
För att lyckas i uppdraget behöver du vara strukturerad, noggrann, service- och lösningsorienterad, ha god förmåga att prioritera och hantera flera parallella processer. Du behöver kunna ta initiativ, självständigt se vad som behöver göras och agera därefter. Du är även en person som ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på arbetsplatsen. Du är prestigelös och attraheras av blandningen av arbetsuppgifter varav vissa är av mer och andra av mindre kvalificerad karaktär.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har: erfarenhet av administrativa uppgifter från statlig myndighet
erfarenhet som administratör i projektarbete
erfarenhet av att ha arbetat med administration kring lokaler
erfarenhet där arbetet till största del bestått av för denna tjänst liknande arbetsuppgifter.
Mer om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i Malmö. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning på 6 månader. Vi önskar en snar tillsättning.
Välkommen med din ansökan senast den 23 april 2020. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på länken längst ner i annonsen.
Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss .
Om du har frågor Frågor om anställningen besvaras av sektionschef Kristina Gavare. Facklig kontaktperson för SACO är Eva Karsten och för fackförbundet ST Henrik Skoglöf. Samtliga nås via telefonväxeln 010-730 90 00.
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Om Arbetsmiljöverket Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige. Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.
Om avdelningen för inspektion Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn över arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen och de föreskrifter som finns till lagstiftningen.
Här ingår bland annat att:
genomföra inspektioner, olycksfallsutredningar och informationsinsatser samt ställa de krav som behövs för att följa regelverket
fatta beslut om föreläggande eller förbud
begära utdömande av vite eller påförande av sanktionsavgift
samverka med andra myndigheter.
Inspektionsavdelningen består av fem regioner: region nord, region mitt, region öst, region väst och region syd och en avdelningsstab.
Kontaktpersoner på detta företaget
se annons
Peter Burman
+46 0107309793
Peter Johansen
+46 0107309905
Monica Björk
+46 0107309751
Ulrika Scholander
010-730 9400