Administratör till Arbetsmiljöverket

Administratör till Arbetsmiljöverket

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Diarienummer: 2023/037943
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en administratör till Malmö som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.

Region Syd, som Malmökontoret tillhör, svarar för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen och arbetstidslagen inom vårt geografiska område som omfattar Skåne, Blekinge, Kronobergs och Kalmars län. Regionkontoret är beläget i Malmö med filialkontor i Växjö.

Ditt nya arbete
I rollen som administratör stödjer du olika delar inom avdelningen för inspektion. Du ingår i en grupp av fem administratörer som är placerade på våra kontor i Malmö och Växjö. I den här tjänsten som administratör på avdelningen för inspektion, region syd, ingår det bland annat att bistå ledningsgruppen i arbetet med planering och uppföljning av verksamhet och ekonomi, administrera arbetet med förmånsbilar för hela avdelningen, arbeta med ärende- och dokumenthantering och i övrigt vara administrativt stöd till chefer. I rollen ingår även att stötta kollegorna i regionen med bland annat posthantering, expediering samt visst kontorsarbete.

Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för regionen, avdelningen och myndigheten.

Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• Utbildning som motsvarar minst tre års studier på gymnasienivå
• Minst tre års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter
• Goda kunskaper om ärende- och dokumenthantering
• God förståelse för ekonomiadministrativa processer
• Mycket goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem t.ex. för ärendehantering samt i Officepaketet.
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

För att lyckas i uppdraget måste du vara strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Du är serviceinriktad och initiativtagande vilket betyder att du självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter. Vidare har du en god förmåga att prioritera och hantera flera parallella processer.
Vi söker en person som ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på enheten.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministrativa uppgifter vid statlig myndighet’
• Minst tre års erfarenhet av administrativa uppgifter i offentlig förvaltning
• Erfarenhet av att arbeta med projektadministration
• Erfarenhet av arbete som till stor del bestått av liknande uppgifter som i denna tjänst

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad i Malmö. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Om du har frågor
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells, rekryteringskonsult är Magnus Hallberg, tel: 070 377 46 18.

Vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Frågor om anställningen besvaras av rekryterande chef Maria Lundsson. Fackliga kontaktpersoner är för Saco Dunja Lazic, för ST Elin Öhrbom och för SEKO Jenny Bengtsson. Samtliga nås via vår växel: 010-730 90 00

Välkommen med din ansökan senast den 3 september 2023.
Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen
Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen. Våra arbetsmiljöinspektörer genomför inspektioner och utreder olycksfall utifrån arbetsmiljölagens och aktuella föreskrifters krav. Vi arbetar förebyggande och samverkar med andra myndigheter. Avdelningen för inspektion har fem regioner: nord, mitt, öst, väst och syd och består av cirka 350 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

se annons

Peter Burman
+46 0107309793
Peter Johansen
+46 0107309905
Monica Björk
+46 0107309751
Ulrika Scholander
010-730 9400

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsmiljöverket Region syd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Besöksadress

Vattenverksvägen 47
None

Postadress

212 43 Malmö
Malmö, 21243

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024