OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Diarienummer: 2023/037961
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!
Vi söker en administratör med placering i Mölndal som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.
Avdelningen för inspektion, Region Väst, som Mölndalskontoret tillhör, svarar för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen och arbetstidslagen inom vårt geografiska område som omfattar Västra Götaland, Halland och Jönköpings län. Regionkontoret finns i Mölndal och filialkontoret i Jönköping.
Ditt nya arbete
I rollen som administratör stödjer du främst avdelningen för inspektion men kan göra arbetsuppgifter åt andra enheter inom Arbetsmiljöverket. Du ingår i en grupp om sex administratörer som är placerade på våra kontor i Mölndal och Jönköping. I arbetet ingår bland annat att bistå regionchefen i arbetet med planering och uppföljning av verksamhet och ekonomi. Du kommer även att vara chefsstöd till ledningsgruppen, vilket innebär att ge regionchefen stöd i förberedelser inför ledningsgruppsmöten, medverka under ledningsgruppsmöten samt ansvara för viss dokumentation och uppföljning av åtgärder, ta fram underlag m.m. vara administrativt stöd till chefer och fungera som administratör inom projekt. I tjänsten ingår att arbeta med ärende- och dokumenthantering så som diarieföring och expediering av handlingar.
Arbetsuppgifterna i rollen som administratör är av skiftande karaktär, varav vissa av uppgifterna är mer och andra mindre kvalificerade. Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för regionen, avdelningen och myndigheten.
Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå
• minst tre års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter i offentlig förvaltning
• goda kunskaper om ärende- och dokumenthantering
• god förståelse för ekonomiadministrativa processer
• mycket goda kunskaper i och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem t.ex. för ärendehantering samt i Officepaketet.
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
För att lyckas i uppdraget behöver du vara strukturerad och noggrann samt service- och lösningsinriktad. Du tar initiativ och har en god förmåga att prioritera, och hantera flera parallella processer.
I rollen krävs vidare att du har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta med ekonomi-administrativa uppgifter vid statlig myndighet
• erfarenhet av att arbeta med projektadministration
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad i Mölndal. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Om du har frågor
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells, rekryteringskonsult är Camilla Rippe, tel: 070-377 01 38.
Vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Rekryterande chef är Klas Bunnstad Ottosson. Fackliga kontaktpersoner är för Saco Ann-Charlotte Johansson, för ST Anne-Bell Piotrowski och för SEKO Jenny Bengtsson. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel, tel: 010-730 90 00
Välkommen med din ansökan senast den 3 september 2023
Ansök genom att klicka på länken nedan.
Om avdelningen
Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen. Våra arbetsmiljöinspektörer genomför inspektioner, utreder olycksfall och utifrån arbetsmiljölagens och aktuella föreskrifters krav. Vi arbetar förebyggande och samverkar med andra myndigheter. Avdelningen för inspektion har fem regioner: nord, mitt, öst, väst och syd och består av cirka 350 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
personalenheten
Se annons
Anna Lundberg
Martin Wennerström
+46 0107309440
Pernilla Pehrson Niia
010-730 97 89
Fredrik Fransson
010-730 9665