OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Diarienummer: 2021/024280
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!
Vi söker en administratör till Solna som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.
Ditt nya arbete
I rollen som administratör stödjer du olika delar inom avdelningen för inspektion. I arbetet ingår bland annat att vara administrativt stöd till chefer och fungera som administratör inom projekt samt inom så kallade kompetensområden, vilket till exempel kan innebära planering och genomförande av nätverksträffar, arbetskonferenser och ansvara för information i aktuella arbetsrum på vårt intranät.
Arbetet innebär också att vara kontaktperson gentemot externa informationsförfrågningar, arbeta som administratör i tillsynsprojekt samt vara lokalt IT- och användarstöd kopplat till den teknik och de verksamhetssystem som vi arbetar i.
Du kommer även att hantera lokalfrågor för det kontor som du arbetar på. Det kan till exempel innebära att ha kontakt med leverantörer av varor och tjänster, hantering av leveranser till kontoret och posthantering. I tjänsten ingår även att arbeta med ärende- och dokumenthantering samt enklare kontorsgöromål.
Arbetsuppgifterna i rollen som administratör är av skiftande karaktär, varav vissa av uppgifterna är mer och andra mindre kvalificerade. Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för regionen, avdelningen och myndigheten.
Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå (även Komvux)
• minst tre års erfarenhet av administrativa uppgifter i offentlig förvaltning
• goda kunskaper om ärende- och dokumenthantering
• goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem för personal- och ekonomiadministration samt Officepaketet
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
För att lyckas i uppdraget måste du vara strukturerad och noggrann. Du behöver även vara serviceinriktad, ha en hög samarbetsförmåga och ett lösningsinriktat arbetssätt.
I rollen krävs det att du är initiativtagande och självständigt kan ta reda på information som behövs för att utföra arbetsuppgiften.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av administrativa uppgifter från statlig myndighet
• erfarenhet av att arbeta som administratör i projektarbete
• erfarenhet av att ha arbetat med administration kring lokaler
• erfarenhet där arbetet till största del bestått av för denna tjänst liknande arbetsuppgifter.
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad på Svetsarvägen 12 i Solna. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se.
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Den statliga värdegrunden ska genomsyra arbetet. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt att du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.
Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av rekryterande chef Anette Wendel. Fackliga kontaktpersoner är för SACO Lena Bergström-Eriksson, för ST Marita Jonsson och för SEKO Jenny Bengtsson. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel, tel: 010-730 90 00
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 2 maj 2021
Ansök genom att klicka på länken nedan.
Om avdelningen
Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen. Våra arbetsmiljöinspektörer genomför inspektioner, utreder olycksfall och utför mätningar utifrån arbetsmiljölagens och aktuella föreskrifters krav. Vi arbetar förebyggande via informationsinsatser och samverkar med andra myndigheter. Avdelningen för inspektion består av fem regioner: nord, mitt, öst, väst och syd och består av cirka 350 medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Se annons
Personalenheten
Karin Bennbom
+46 0107309564
Sara Strandberg
+46 0107309410
Mikael Bernhardsson
+46 0107309360
HR