Administratör till Arbetsmiljöverket

Administratör till Arbetsmiljöverket

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Diarienummer: 2023/002171
Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en administratör med placering i Mölndal som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.

Avdelningen för inspektion, Region Väst, som Mölndalskontoret tillhör, svarar för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen och arbetstidslagen inom vårt geografiska område som omfattar Västra Götaland, Halland och Jönköpings län. Regionkontoret finns i Mölndal och filialkontoret i Jönköping.

Ditt nya arbete
I rollen som administratör stödjer du främst avdelningen för inspektion men kan göra arbetsuppgifter åt andra enheter inom Arbetsmiljöverket. Du ingår i en grupp om sex administratörer som är placerade på våra kontor i Mölndal och Jönköping. I arbetet ingår bland annat att vara administrativt stöd till chefer och fungera som administratör inom projekt. I tjänsten ingår att arbeta med ärende- och dokumenthantering så som diarieföring och expediering av handlingar.

Arbetet innebär också att vara lokalt IT- och användarstöd kopplat till den teknik och de verksamhetssystem som vi arbetar i.

Du kommer även att hantera lokalfrågor för det kontor som du arbetar på. Det kan till exempel innebära att ha kontakt med leverantörer av varor och tjänster och hantering av leveranser till kontoret.

Arbetsuppgifterna i rollen som administratör är av skiftande karaktär, varav vissa av uppgifterna är mer och andra mindre kvalificerade. Du har många interna och externa kontakter, vilket innebär att du är ett ansikte utåt för regionen, avdelningen och myndigheten.

Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå
• minst tre års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter
• goda kunskaper om ärende- och dokumenthantering
• goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem för personal- och ekonomiadministration eller ärendehantering
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

För att lyckas i uppdraget behöver du vara strukturerad och noggrann samt serviceinriktad och initiativtagande. Du behöver kunna leda dig själv och se vad som behöver göras och agera därefter, ha en hög samarbetsförmåga och ett lösningsinriktat arbetssätt.

I rollen krävs vidare att du har en god förmåga att prioritera och hantera flera parallella processer. Vi söker en person som ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på arbetsplatsen.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter i offentlig verksamhet
• erfarenhet av arbete som till stor del bestått av liknande arbetsuppgifter som i denna tjänst

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad i Mölndal. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Om du har frågor
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Camilla Rippe, tel: 070-377 01 38.
Vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Rekryterande chef är Annika Persson. Fackliga kontaktpersoner är för Saco Eva Karlsson, för ST Anne-Bell Piotrowski och för SEKO Jenny Bangtsson. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel, tel: 010-730 90 00


Välkommen med din ansökan senast den 29 januari 2023
Ansök genom att klicka på länken nedan.

Kontaktpersoner på detta företaget

personalenheten

Se annons

Anna Lundberg

Martin Wennerström
+46 0107309440
Pernilla Pehrson Niia
010-730 97 89
Fredrik Fransson
010-730 9665

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsmiljöverket Region väst
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Besöksadress

Rosenlundsgatan 8
None

Postadress

403 17 Göteborg
Göteborg, 40317

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024