Administratör till Arbetsmiljöverket

Administratör till Arbetsmiljöverket

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Diarienummer: 2023/024551

Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker en administratör med placering i Örebro som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter.

Avdelningen för inspektion, Region Mitt som Örebrokontoret tillhör, svarar för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen och arbetstidslagen inom vårt geografiska område. Regionkontoret finns i Örebro och filialkontoret i Falun.

Ditt nya arbete I rollen som administratör stödjer du främst avdelningen för inspektion men kan göra arbetsuppgifter åt andra enheter inom Arbetsmiljöverket. Du ingår i en grupp om åtta administratörer som är placerade på våra kontor i Örebro och Falun. Administratörernas ansvarsområden fördelas utifrån kunskap och erfarenhet inom gruppen. I arbetet ingår bland annat att vara administrativt stöd till chefer och medarbetare, arbeta med ärende- och dokumenthantering så som diarieföring och expediering av handlingar, samt arbetsuppgifter inom ekonomiadministration. I tjänsten används flera olika system, såsom UBW, Primula, Public 360, Stratsys förutom Word, Excel och Outlook.

Arbetsuppgifterna i rollen som administratör innebär även varierande arbetsuppgifter inom kontorsnära tjänster av skiftande karaktär.

Kvalifikationskrav Du ska ha:

utbildning motsvarande tre års studier på gymnasienivå,
minst tre års erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter,
goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem för personal- och/eller ekonomiadministration,
god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
För att lyckas i uppdraget behöver du vara resultatorienterad, dvs. du har en förmåga att se helheten, att sätta upp mål för dig själv och strävar efter att nå målen med ett gott resultat. Du har ett lösningsorienterat arbetssätt där du snabbt hittar lösningar på problem som uppstår. Du har även en god samarbetsförmåga genom att du kan anpassa dig och på ett prestigelöst sätt ha fokus på det gemensamma målet. Du har förmågan att skapa nya relationer och ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på arbetsplatsen.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har: erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter i offentlig verksamhet,
erfarenhet av ärende- och dokumenthantering,
goda kunskaper i Officepaketet och då främst goda kunskaper i Word och Excel,
erfarenhet av arbete som till stor del bestått av liknande arbetsuppgifter som i denna tjänst.
Mer om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad i Örebro. Vi har individuell lönesättning och tillämpar provanställning om 6 månader. Läs mer om våra förmåner och anställningsvillkor här!

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt. 

Om du har frågor I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryteringskonsult Ulrika Matsson, ulrika.matsson@jeffersonwells.se , tel: 070-699 74 95.

Vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Fackliga kontaktpersoner är för Saco Gunilla Larsén, för ST Angelica Hällsten och för Seko Niclas Andersson. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel, tel: 010-730 90 00

Välkommen med din ansökan senast den 7 maj 2023

Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen. Våra arbetsmiljöinspektörer genomför inspektioner, utreder olycksfall och utifrån arbetsmiljölagens och aktuella föreskrifters krav. Vi arbetar förebyggande och samverkar med andra myndigheter. Avdelningen för inspektion har fem regioner: nord, mitt, öst, väst och syd och består av cirka 350 medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Se annons

Jenny Jernberg

Peder Carlsson
+46 107309781
Jan Sandberg
+46 0107309310

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsmiljöverket Region mitt
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 april 2023
  • Ansök senast: 7 maj 2023

Besöksadress

Fabriksgatan 20
None

Postadress

702 26 Örebro
Örebro, 70226

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024