Administratör till Arvsfondsdelegationens kanslistöd

Administratör till Arvsfondsdelegationens kanslistöd

Arbetsbeskrivning

Har du aktuell erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete? Brinner du för att ge stöd och service som en viktig del i en verksamhet som bidrar till en bättre tillvaro för Arvsfondens målgrupper? Då ska du läsa vidare!

Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras ur fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, unga, äldre och personer med funktionsnedsättning. BRIS, Självmordslinjen, Friends, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern, färdtjänsten och personlig assistans är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.

Arvsfondsdelegationen har ingen egen personal. Kammarkollegiet ansvarar för att ge Arvsfondsdelegationen kanslistöd och utför administrativa och handläggande uppgifter åt Arvsfondsdelegationen. Verksamheten präglas av hög delaktighet och god kontroll på fondmedlens användning.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, utmanande och garanterat roligt arbete i en stimulerande miljö. Vi har stundtals ett högt tempo och många olika aktiviteter som pågår parallellt. Vår arbetsplats präglas av stolthet över vår verksamhet, omtanke om varandra och stora möjligheter att utvecklas. Du blir en viktig kugge i vår strävan att effektivisera det dagliga arbetet genom förbättrat stöd av IT och genom högre grad av digitalisering.

Du kommer att ha placering på vårt nya och välkomnande kontor i Gamla stan, Stockholm, där vi arbetar flexibelt både på kontoret och med möjlighet till distansarbete.

Arbetsbeskrivning
Du kommer att administrera beslutsunderlagen till delegationen inför sammanträdena och expediera beslut efter sammanträdena. Du kommer även att expediera de formella godkännanden som pågående arvsfondsprojekt måste ha för att kunna fortsätta genomföra projekten. I tjänsten ingår diarieföring, hantering av rekvisitioner, post och mail samt att ge kollegorna på kanslistödet administrativt stöd i stort och smått. Arbetet innebär mycket kontakter med kollegor på kanslistödet och sökande organisationer. Du kommer att aktivt delta i utveckling av vårt digitala ärendehanteringssystem och våra arbetsprocesser.

I och med denna rekrytering utökas det administrativa teamet till fyra kollegor. Teamet är navet i verksamhetens dagliga arbete och är en mycket viktig funktion. Vi eftersträvar en effektiv arbetsfördelning mellan våra administratörer, vilket innebär att du ingår i ett arbetslag som är back-up för varandra och hjälps åt.

Är du vår framtida kollega? 
Du ska:


• ha erfarenhet av arbete med diarieföring eller registrering av ärenden i offentlig verksamhet.
• ha aktuell och relevant erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter inom myndighet eller annan offentlig verksamhet
• kunna uttrycka dig väl på svenska, både i tal och i skrift
• ha gedigen datorvana och lätt för att lära dig nya datasystem
• ha mycket goda kunskaper i Excel och
• ha en fullgjord gymnasieutbildning eller motsvarande.

Du bör vara intresserad av att utveckla tekniska och administrativa lösningar för att underlätta i ärendehanteringen.

Personliga egenskaper
Du är serviceinriktad, noggrann och positiv samt kommunicerar på ett tydligt och enkelt sätt. Du arbetar effektivt, välstrukturerat och kan se helheten i detaljerna.

Det är en förutsättning att du trivs med att jobba både självständigt och som en viktig del av ett arbetslag.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information och ansökan
Tillträde snarast (enligt överenskommelse). Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm.

Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 28 november 2022.

Kontaktpersoner 
Om har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, är du välkommen att kontakta Hans Andersson, enhetschef, telefon 08-700 07 77.

Fackliga ombud:

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48

Lisa Ericsson, ST, telefon 08 – 700 06 40

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.


Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2022
  • Ansök senast: 28 november 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024