OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arvsfondsdelegationen är en nämndmyndighet med uppgift att besluta om fördelning av projektmedel ur Allmänna arvsfonden. De projekt som finansieras ur fonden ska bidra till att förnya och utveckla verksamhet för barn, ungdom och personer med funktionsnedsättning. BRIS, Självmordslinjen, Friends, Cirkus Cirkör, Glada Hudikteatern, färdtjänsten och personlig assistans är exempel på verksamheter som startade som arvsfondsprojekt.
Arvsfondsdelegationsenheten utför administrativa och handläggande uppgifter åt Arvsfondsdelegationen. Verksamheten präglas av hög delaktighet och god kontroll på fondmedlens användning. Arvsfondsdelegationsenheten har idag ca 25 anställda.
Vi kan erbjuda dig ett omväxlande, utmanande och garanterat roligt arbete i en stimulerande miljö. Vi har stundtals ett högt tempo och många olika aktiviteter som pågår parallellt. Vår arbetsplats präglas av effektivitet, omtanke om varandra och stora möjligheter att utvecklas.
Nu söker vi en administratör till enheten.
Arbetsbeskrivning
Som administratör är du en viktig medarbetare på enheten och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge administrativt stöd till handläggarna. Det innebär att du bl.a. arbetar med diarieföring, kopiering, telefon- och mailkontakter med externa intressenter vid våra externa arrangemang samt bokning av lokaler.
Vi eftersträvar en effektiv arbetsfördelning mellan administratörerna, samtidigt som ni är ett arbetslag som är back-up för varandra och hjälps åt.
Kvalifikationer
Du ska:
• ha en fullgjord gymnasieutbildning inom områdena humaniora eller samhällsvetenskap
• ha aktuell och relevant erfarenhet av arbete med administrativa arbetsuppgifter inom myndighet eller annan offentlig verksamhet
• kunna uttrycka dig väl på svenska, både i tal och i skrift
• ha gedigen datorvana och lätt för att lära dig nya datasystem
• ha goda kunskaper i Word, Power Point och Excel.
Du bör:
• ha erfarenhet av arbete med diarieföring eller registrering av ärenden i offentlig verksamhet.
Du är serviceinriktad och positiv, har god social kompetens och kommunicerar på ett tydligt och enkelt sätt. Du är effektiv och strukturerar ditt arbete väl.
Det är en förutsättning att du trivs med att jobba självständigt i en stödfunktion samtidigt som du är flexibel och del av ett arbetslag.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/karriär, inklusive CV och personligt brev, senast den 13 augusti 2017. Märk din ansökan med dnr 222-6221-17.
Kontaktpersoner
Hans Andersson, enhetschef, telefon 08-700 07 77
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Marianne Ericsson, ST, telefon 08-700 09 94
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
www.kammarkollegiet.se
Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26