OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AUTOROLA Sweden AB ingår i AUTOROLA Group som finns i 17 länder runt om i världen. Företaget är Europas ledande leverantör av IT-lösningar för fordonsbranschen samt för online auktioner för begagnade bilar. Vi har idag starka samarbeten med flera av de större bilhandlarna på den svenska marknaden och fortsätter att växa.
Till vårt affärsområde Marketplace, vår auktionssida för bilar, söker vi nu en koordinerande administratör.
Vi söker en strukturerad och proaktiv person för rollen som administratör hos oss. Som administratör kommer du att vara en viktig och central person hos oss som är ansvarig för en rad administrativa uppgifter, där du kommer arbeta nära dina blivande kollegor som arbetar med auktionsverksamheten.
Om tjänsten
Vi växer så det knakar och i takt med det växer även vårt personalbehov. Vårt behov av en administratör har växt fram i takt med att vår försäljningsavdelning blivit större, och som administratör kommer du att få skapa en helt ny roll och funktion hos oss.
Du kommer bli ett starkt stöd för våra säljare som genom din viktiga funktion kan lägga fokus på det de gör bäst. Du får möjligheten att vara med och utveckla rollen som administratör och kommer rimligen att växa i takt med oss, men initialt ser vi att du bland annat kommer att jobba med att:
Hantera betalningar och underlag för fakturering
Avegistrera fordon
Hantera CMR-dokumentation
Skicka registreringsbevis
Boka och följa upp transporter samt hantera exportprocessen för fordon
Jobba med våra auktioner och därigenom lägga upp auktioner, registrera och följa upp resultatet av auktionerna i form av konvertering etc.
Support fakturering vid försäljning genom auktion eller trading.
Rollen är baserad på vårt fina kontor i Upplands Väsby, där det finns gratis parkering, och här möts du av ett glatt och familjärt gäng som har roligt tillsammans.
Din profil
Vi ser gärna att du har 1-2 års erfarenhet av administrativa och/eller supportande roller. Vi värdesätter noggrannhet och förmåga att arbeta med detaljer samt att du har en prestigelös inställning och lyfta ”laget istället för jaget”, det tror vi är en framgångsfaktor och trivselfaktor hos oss.
Att vara proaktiv och kunna identifiera och hantera uppgifter som behöver utföras samt vara initiativtagande och kunna skapa och implementera effektiva arbetsrutiner är något som du tycker är stimulerande. Självklart pratar du svenska samt engelska i tal och skrift och du är en van dator- och systemanvändare. Ytterligare språk är meriterande. Det är fördelaktigt om du även kan hantera bildredigeringsverktyg.
Ansökan
I denna process samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten besvaras av Frida Eriksson på 076-009 65 02 eller av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!