OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Staben på avdelningen Arbetsgivare och leverantörer, ansvarar för att hålla samman avdelningens verksamhets- och budgetplanering, mål- & resultatuppföljning samt intern styrning och kontroll.
Den har även ansvar att säkra effektiva beredningsrutiner och att samordna, fånga och fördela ärenden som hanteras inom avdelningen. I stabens uppdrag ligger även att samordna och, i vissa fall även att driva, flera nationella utvecklingsuppdrag som pågår på myndigheten.
Staben ansvarar även för det nära och det administrativa stödet till den biträdande verksamhetsområdeschefen, men ger även stöd till avdelningen övriga chefer. Avdelningsstaben har ett mycket nära samarbete med andra delar inom myndigheten.
Ditt uppdrag
Du kommer att vara det administrativa stödet till chefer på avdelningen Arbetsgivare och leverantörer och i den rollen fungera lite som spindel i nätet. Du ansvarar för att dokumenthantering och enklare ekonomiadministration genomförs på ett korrekt sätt och att avdelningen har effektiva och tydliga rutiner. Du tar ansvar och är bra på att planera och strukturera ditt arbete och att ha god framförhållning. Vidare håller du dig uppdaterad inom ditt område och prövar gärna nya verktyg och metoder. Du kommer även att ingå i ett team med andra administratörer och det är viktigt att du har förmågan och trivs med att ge service och att samarbeta med andra.
Exempel på arbetsuppgifter är:
- Bokningar av möten samt stöd med protokollskrivning och minnesanteckningar
- Diarieföring och andra former av dokumenthantering
- Hantering av avdelningens kommunikations- och samarbetsytor, exempelvis SharePoint
- Personaladministration och ekonomiadministration som leveranskontroll, fakturahantering, uppdateringar i ekonomiverktyget Stella
- Sammanställning av underlag
Kvalifikationskrav
- Godkänd gymnasieutbildning
- Erfarenhet av administrativ roll med uppgifter som huvudsakligen beskrivs ovan.
- Erfarenhet av diarieföring och dokumenthantering i statlig verksamhet
- Goda kunskaper i svenska och god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
Övriga meriter
- Erfarenhet av att utveckla och digitalisera arbetssätt och metoder inom det administrativa området.
Relationen till de chefer du ska stödja bygger på förtroende och tillit, varför stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrigt:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan arbetar i en liknande roll på myndigheten. Placeringsort är Solna.
Välkommen med din ansökan senast 3 juni. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan.
Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på godkänd gymnasieutbildning och arbetslivserfarenhet i din ansökan.
Urvalstest förekommer och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Läs mer om https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss/var-rekryteringsprocess
Kontaktuppgifter
Lina Karlsson, Stabschef, 010-488 85 53
Linda Lagerstrand, Rekryteringspartner, linda.lagerstrand@arbetsformedlingen.se
Seppo Rytkönen, Saco- S, 010-486 91 32
Per Samuelsson, ST, 010-486 92 34
Ulf Törnkvist, Seko, 010-487 04 46
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.