Administratör till Avesta kommun

Administratör till Avesta kommun

Arbetsbeskrivning

Det är något speciellt med Avesta!
Här finns inte bara dalahästar och brusande forsar. Här finns också pannben och mod, handlingskraft och framtidstro. Vi växer och utvecklas och får ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt och annorlunda. Tillsammans bygger vi Avestas framtid – vill du vara med?

Bildningsförvaltningen har en bred verksamhet och är kommunens största förvaltning. Vi ansvarar för verksamhet inom förskola, pedagogisk omsorg, förskoleklass, grundskola, fritidshem och särskola. Inom vårt ansvarsområde finns också fritid- och kulturverksamheten, kulturskolan, kost samt integration. Dessa verksamheter är organiserade i tre resultatenheter: Förskola, Utbildning och Fritid/Kultur/Måltid. Hos oss prioriteras ett hållbart arbetsliv. Vi har politiska beslut som tar hänsyn till arbetsmiljö och kompetensförsörjning, dessa ligger till grund för hur vi planerar dagens och morgondagens verksamhet. Denna tjänst är placerad på resultatenheten Fritid, Kultur och Måltid.

Har du ett stort intresse för administration inom samhällsfrågor, kanske du är den vi söker för att utveckla Avesta tillsammans med oss!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör driver och hanterar du administrativa ärenden som bland annat investeringsbeslut, ekonomiskt föreningsstöd, delegationsbeslut, ansökningshandlingar och bidragshantering. Du håller genom dina ärenden kontakt med kollegor, medborgare, föreningar och andra administratörer i verksamheterna. Utöver detta ansvarar du för ekonomiska arbetsuppgifter som bokföring, fakturering och kontering i samverkan med personal. I dina dagliga arbetsuppgifter ingår även andra ärenden av administrativ natur som exempelvis arkivering, diarieföring, framställning av rapporter och underlag samt brevväxling.

Tillsammans med de övriga kanslisterna och administratörerna, har du ett gemensamt ansvar att vara en samordnande roll för Fritid, Kultur och Måltid. Du deltar aktivt i förvaltningens administrativa utvecklingsarbete, genom att föreslå lösningar för effektivisering och samverkan inom olika administrativa uppgifter. I detta ansvar ingår att agera stöd till verksamheternas chefer i administrativa uppgifter av enklare natur.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med förståelse för arbete inom offentlig sektor, erhållen genom utbildning eller arbetslivserfarenhet. För att bäst kunna ta dig an rollen som administratör för Fritid, Kultur och Måltid behöver du erfarenhet av att arbeta med frågor kopplat till föreningsliv, eller annan erfarenhet kopplat till föreningslivet. Du behöver även ha grundläggande erfarenhet av arbete med ekonomi i digitala verktyg. Du kommer dagligen använda dig av digitala verktyg, det är därför viktigt att du har lätt att ta dig an nya system och att du har erfarenhet av Office 365. Då du även hanterar- och producerar dokumentation, är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. För rollen behöver du vara trygg och stabil, då du på egen hand kommer driva ärenden och processer. Du behöver därför även förmågan att på ett effektivt sätt planera, organisera och prioritera ditt arbete.
Som administratör kommer du ha en stor kontaktyta och det därför viktigt att du kan arbeta med andra och relatera dig till dem på ett lyhört sätt. Som person är du lugn och tillmötesgående i ditt bemötande och vill hjälpa andra att hitta kloka lösningar. Du ser till det större perspektivet och bidrar till verksamhetens bästa i ditt agerande och dina beslut. Med en noggrannhet arbetar du medvetet mot utsatta mål, men du har också lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.

Övrigt meriterande för tjänsten:
• Slutförd högskole- eller yrkesutbildning inom ämnesområdet offentlig förvaltning/sektor.
• Arkivering och diarieföring
• Erfarenhet inom Ciceron, Draftit, Agresso, InterbookGo

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024