OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För ett längre konsultuppdrag till BAE Systems Bofors söker AxÖ Consulting en administratör.
Här välkomnas du till ett team, som i olika roller, stöttar interna processer, chefer och andra kollegor inom det administrativa fältet. Stark orderingång och stor efterfrågan på BAE Systems produkter gör att de befinner sig i en expansiv fas – det gör jobbet såväl utmanande som stimulerande och omväxlande. Du kommer till ett glatt gäng som hjälps åt i vardagen och givetvis inleds din anställning med en god introduktion!
Uppdraget kommer att starta som konsultuppdrag via AxÖ Consulting med en ambition att övergå i tillsvidareanställning hos BAE Systems.
Om BAE Systems
BAE Systems är ett världsledande, internationellt och högteknologiskt företag som utvecklar framtidens försvarssystem. Koncernen har idag fler än 90 000 anställda och inom BAE Systems Bofors i Karlskoga arbetar cirka 470 medarbetare.
BAE Systems Bofors AB tillverkar artilleripjäser, marina pjäser, intelligent ammunition, fjärrstyrda
vapensystem samt tillhandahåller teknologier och anpassat underhållsstöd. Företaget har genom åren etablerat ett starkt samarbete med underleverantörer i området, men är även en nationell resurs med unik spetskompetens vad gäller pjässystem inklusive avancerad ammunition.
Arbetsbeskrivning
I rollen som administratör kommer du både att hjälpa dina kollegor på avdelningsnivå, men även ha egna ansvarsområden som sträcker sig över hela företaget.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
- Administration kring tid och reseräkningar
- Fakturahantering
- Ansvar för beställning och utdelning av arbetskläder i produktionen
- Kontakt med leverantörer gällande företagspresenter och planering av företagsevent
- Besökshantering
- Utbildningsadministration
I denna roll har du delat ansvar för aktiehantering samt agera superanvändare i affärssystemet SAP.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba i en utpräglad serviceroll; vilket har inkluderat administrativa uppgifter såsom tidrapportering, diverse bokningar, utåtriktat arbete i reception eller liknande. Du har därmed goda datakunskaper, dvs hanterar vant grunderna i Officepaketet. Tidigare erfarenhet av att arbeta i affärssystem/ekonomisystem, gärna SAP, anses meriterande. Vi ser också en stor fördel i om du tidigare arbetat i en industri och känner dig bekväm i industriell miljö. Du har goda kunskaper i svenska såväl som engelska, i både tal och skrift.
Som person gillar du att skapa ordning och reda. Du trivs även med att vara dina kollegor behjälplig och kan med lätthet planera om din dag utifrån verksamhetens behov. Att ha många kontaktytor tycker du är roligt och du är därmed trygg i sociala sammanhang. Du bistår gärna besökare, kollegor och kunder med information på såväl svenska som engelska. En lyckad arbetsdag för dig är när du har fått hjälpa andra att lösa problem och fått deras dag att flyta lite bättre.
Vid tillsättning av detta uppdrag läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Information och ansökan
Detta är en annons för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder, där du kommer att bli anställd via oss på AxÖ Consulting. Uppdraget kommer vara placerat i Karlskoga och förväntas starta omgående. För rätt person finns goda möjligheter till anställning hos BAE Systems Bofors på sikt.
För frågor om tjänsten kontakta vår konsultchef på angelica.maenpaa@axoconsulting.se
Urval sker löpande. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsultuppdrag via AxÖ Consulting
För att du skall trivas och må bra på ditt konsultuppdrag arbetar vi kontinuerligt med att ge dig så goda förutsättningar som möjligt. Vi har mer än 200 års samlad erfarenhet från rekryterings- och
konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans skall kunna bedriva en professionell konsultverksamhet.
Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande samt ett bra sätt att få fart på karriären. För att du skall trivas erbjuder vi dig en fast månadslön, trygga anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre.
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.
Kontaktpersoner på detta företaget
Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42