OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. En barnrik kommun med närhet till landsbygd, stad, skog, fjäll och vatten. Befolkningen ökar för varje år tack vare att människor både flyttar hit och stannar kvar.
Ungefär var femte invånare är barn och skolungdomar, yngre än 12 år. Vi har 16 grundskolor och 25 förskolor samt en särskola spridda över hela kommunen. Kommunen är samiskt förvaltningsområde och det innebär bland annat att alla skolor och förskolor har ett särskilt uppdrag att synliggöra de samiska språken och den samiska kulturen. Under det sista året har vi även välkomnat ett stort antal asylsökande familjer till våra förskolor och skolor. Barn- och Utbildningsförvaltningen sysselsätter drygt 500 medarbetare.
Nu söker vi en Administratör till den centrala administrationen i Krokom.
Arbetsuppgifter
Som Administratör på Barn- och Utbildningsförvaltningen kommer du att vara en viktig del i arbetet med att tillmötesgå våra medborgares behov av omsorg och utbildning.
Du kommer arbeta i ett arbetslag och fungera som stöd till verksamheten, framför allt till Kulturskolan. Du kommer arbeta med bland annat ekonomiuppföljning, fakturabehandling, konteringar, avstämningar, statistik och personaladministrativa arbetsuppgifter.
Du kommer ha många olika kontakter både internt i arbetslaget, i kommunen och externt med vårdnadshavare angående placeringar, ändringar, fakturafrågor och andra ärenden.
Kompetenskrav
Vi söker dig som har utbildning på lägst gymnasienivå, gärna med administrativ inriktning eller likvärdig utbildning förvärvad på ex yrkeshögskolan eller annan vuxenutbildning.
Du vill, på ett engagerat och självständigt sätt, arbeta med varierande administrativa arbetsuppgifter. Du är strukturerad och lösningsfokuserad, duktig på att kommunicera samt har förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar för dina arbetsuppgifter.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Viktiga egenskaper är stor känsla för service, initiativförmåga, noggrannhet samt god samarbetsförmåga.
Datorn är det verktyg du använder i vardagen och några av programmen du kommer komma i kontakt med är Heroma, Ekonoma och Prokapita, har du erfarenhet av dessa program är det meriterande.
Övrigt
Tillsvidareanställning på 75% med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdatum är 2015 03 23
Krokoms kommun driver under två år projektet "Rätt till heltid, deltid en möjlighet", projektet ska ge samtliga medarbetare möjlighet till heltidsarbete. Barn- och utbildningsförvaltningen involveras i projektet under 2015.
Inför rekryteringsarbetet har Krokoms Kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber därför kontakt med säljare.