OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en motiverad och engagerad kollega till bemanningsteamet som gillar att ha högt arbetstempo, kan hantera många bollar i luften och är serviceinriktad!
Om tjänsten
Som Administratör till Bemanningen arbetar du med att bemanna förskola, skola och måltidsenheten genom olika datasystem och viss telefonkontakt med både vikarier och verksamheter. Tillsammans rekryterar vi, administrerar anställningar och löser bemanningsfrågor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd i verksamheten
• ta beslut kopplad till bemanning med grund i egna analyser, bedömningar och åtgärder utifrån givna ramar
• samordna kontakter med interna intressenter och samarbetspartners
• sammanställa statistik i bland annat Excel
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• dokumentera i de verksamhetssystem som finns
Kompetenskrav
• gymnasieutbildning med inriktning administration eller ekonomi, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete med administration och bemanning
• erfarenhet av arbete i Microsoft Office 365
Som person har du förmågan att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. För att passa i tjänsten bör du också ha lätt för att samarbeta med andra människor, vara serviceinriktad samt kunna hantera de flesta oförutsedda händelser på ett lugnt och professionellt sätt. Vidare behärskar du det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kandidater, verksamheter och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• utbildning och erfarenhet av arbete med serviceyrke
• kunskap inom verksamhetssystem som Medvind, Iver och ReachMee
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tidsbegränsadanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: from 2021-10-08 tom 2022-02-28
Antal tjänster: 1
Tjänsten tillsätts under förutsättnings att erforderliga beslut fattas.
Om arbetsplatsen
Idag arbetar vi med hemvist på Ringgatan 32 men du ska kunna arbeta digitalt från andra platser också.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 september.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67