Administratör till BDOs skatte-avdelning

Administratör till BDOs skatte-avdelning

Arbetsbeskrivning

Om du är sugen på att testa på hur det skulle vara att jobba på en av de största revisionsbyråerna samtidigt som du får testa på att jobba inom skatt ska du se hit! Här får du ett meriterande jobb samtidigt som du vässar din noggrannhet!

OM TJÄNSTEN
BDO är en global rådgivnings- och revisionsbyrå. De finns i 160 länder med drygt 91 000 anställda. BDO växer i Sverige varje dag och har ett 20-tal kontor med cirka 700 medarbetare där ibland ett skinande nytt kontor på Sveavägen!

Vi söker en person med start omgående som ser detta som ett långsiktigt jobb där du kommer att få vara med och stötta upp skatte-avdelningen i vitala delar!

Du erbjuds


* Ett konsultuppdrag på en stimulerande arbetsplats
* En dedikerad konsultchef och karriärspartner


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Här får du jobba självständigt men kommer att bli inkluderad i en fantastisk grupp på skatteavdelningen. Du kommer att sitta i en stödfunktion till skattegruppen som är ungefär 20 stycken personer för tillfället. Det är en ung grupp där kultur värderas och där alla ska känna sig inkluderade i processerna.

Du kommer exempelvis att:


* Hantera uppdragsbrev
* Jobba med oberoendeförklaringar
* Jobba med arkivering
* Registrera i CSR-system
* Göra risk-analyser på bolags- samt uppdragsnivå
* Fungera som ett stöd till grupper vilket kan resultera i andra uppgifter än dom listade ovan


VI SÖKER DIG SOM
- Har grundläggande/mycket goda kunskaper inom Excel
- Har goda kunskaper inom svenska och engelska språket, båda är företagsspråk
- Har eventuellt jobbat i en liknande roll seden innan eller är i början av din karriär inom exempelvis ekonomi
- Som person har du inget emot administrativa och repetitiva arbetsuppgifter, du håller en hög kvalitet i ditt jobb och lämnar inget till slumpen. Du är också:
- Noggrann
- Uthållig
- Ansvarstagande

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Stockholm, Sveavägen 53
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


SYV deltid 5-10%

SYV deltid 5-10%

28 november 2024

Studie- och yrkesvägledare

Studie- och yrkesvägledare

28 november 2024

Studie- och yrkesvägledare, Östhammar

Studie- och yrkesvägledare, Östhammar

26 november 2024