OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Serviceverksamheten
Kalmar pastorat har tre begravningsplatser om 26 ha gravmark och ca 15 000 gravar samt ett krematorium. Vårt mål är att begravningsplatserna ska vara goda platser för sorgearbete, kulturhistoria, rekreation och meditation samt tillgängliga gröna oaser i staden Kalmar.
Läs gärna mer här.
Vi söker en administratör som med stort engagemang kan bidra till att vi lyckas med vårt uppdrag, vilket syftar till att medborgare och samarbetsparter ska få ett gott bemötande i kontakten med vår begravningsverksamhet. Du får möjlighet till ett omväxlande arbete, i en kulturhistoriskt intressant, miljö med stort fokus på miljöarbete där målet är att vara fossilfria till år 2023. Din kontorsplats finns i toppmoderna lokaler i vårt nyrenoverade krematorium.
Som administratör hos oss arbetar du på ett ansvarsfullt och serviceinriktat sätt med administration inom begravnings- och serviceverksamheten. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a. information och rådgivning till anhöriga och allmänhet gällande gravskötsel, vilket innebär kundservice, rådgivning och beställningar.
Du tillhör begravnings- och serviceverksamheten och är en del av teamet i krematoriet där du samarbetar med både föreståndare och vaktmästare. Förutom ett nära samarbete med kollegor arbetar du även närabegravningsverksamhetschefen och landskapsingenjören med att bistå vid utredningar, inventeringar och analyser. Vi har ett helt nytt gravsystem som gör administrationen effektiv och att möjligheten finns att samverka med andra begravningsverksamheter.
Kompetensprofil
Vi söker dig som har relevant administrativ utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Högskoleutbildning är meriterande. Det är fördel om du har tidigare erfarenhet av kyrkogårdsadministration. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift och det är en stor fördel om du även behärskar engelska i tal och skrift. Du är bekväm med att arbeta i flera olika system.
Du ska tycka om att arbeta med människor och kunna bemöta dem på ett professionellt sätt i alla lägen. Du är flexibel och har hög servicegrad. Du är en person som har förmågan att skapa förtroende hos både kunder och medarbetare och du har god samarbetsförmåga. Ditt arbetssätt är strukturerat och du motiveras av att styra mot våra högt ställda mål kring service, säkerhet, kvalitet, miljö och ekonomi.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten är heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kommer att tillämpas!
För frågor är du välkommen att kontakta:
Birgitta Linåker, Chef för begravnings- och serviceverksamheten på tel. nr 0480-421 481 eller mail birgitta.linaker@svenskakyrkan.se
Elisabeth Hedström, HR-chef på tel. nr 0480-421 403 eller mail elisabeth.hedstrom@svenskakyrkan.se