OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Linköpings domkyrkopastorat är huvudman för begravningsverksamheten och ansvarar för de centrala griftegårdarna i Linköping, griftegården i Lilla Aska och kyrkogården i Landeryd. I huvudmannaskapet ingår att anordna och hålla ett tillräckligt antal gravplatser, även för de som inte tillhör Svenska kyrkan eller något annat trossamfund, att ta emot stoft för förvaring och visning, att sköta gravsättning och kremering och att tillhandahålla lokaler för begravningsceremonier. Dessutom ingår att sköta kyrkogårdar och begravningsplatser och på så sätt förvalta vårt kulturarv. Personalen på griftegårdsexpeditionen handlägger alla administrativa uppgifter i samband med begravningar.
Som administratör hos oss arbetar du på ett ansvarsfullt och serviceinriktat sätt med administration inom begravningsverksamheten.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
information och rådgivning till anhöriga och allmänhet gällande begravningsverksamheten utifrån begravningslagen, handläggning av begravnings- och kremationsärenden
professionellt bemöta dödsbon, begravningsbyråer och allmänheten vid besök och telefonsamtal när det gäller vägledning i frågor som rör begravningsärenden
säkerställande av begravningsverksamhetens administrativa processer
utföra gravrättsutredningar och servar krematoriet med utlämning av urnor m.m.
boka gravsättning, kapell, transporter av avlidna, inhämtning av intyg gällande gravsättning från skatteverket, gravrättsinnehavare, dödsbo mm
registrera i gravbok och hålla den uppdaterad
arkivera och diarieföra handlingar
göra utskrift av gravbrev och minnesblad efter gravsättning
ta emot beställningar av gravskötselavtal
göra underlag till beställning av blommor och upprätta arbetsorder
föra kremationsjournal
viss myndighetskontakt
fakturering
i nära samarbete med kollegor arbetar du även nära griftegårdschefen i frågor gällande medling, flyttning av stoft eller aska samt administration kring detta.
Kvalifikationer
gymnasieutbildning med några års dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete
god IT-kompetens och god kunskap i arbete med Officepaketet
god administrativ och organisatorisk förmåga
god kommunikativ förmåga
god känsla för svenska språket både i tal och skrift
lätt att anpassa dig till nya omständigheter
är självständig och lösningsorienterad
lätt att arbeta med andra människor.
Då arbetet är förenat med kontakter såväl inom som utom vår organisation kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper.
Ansökan
Sista ansökningsdag 2022-08-14.
Urval sker löpande, tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Om företaget
Svenska kyrkan
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044