OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs begravningssamfällighet ansvarar för begravnings- och krematorieverksamheten inom Göteborgs stads geografiska område. Med cirka 180 tillsvidareanställda och 120 säsongsanställda under sommarhalvåret är vi landets största kyrkogårdsförvaltning. Vi sköter om 36 kyrkogårdar med sammanlagt cirka 118 000 gravplatser. Vårt krematorium utför kremationer både inom Göteborg och på uppdrag av andra begravningshuvudmän.
Vi är en organisatorisk enhet inom Svenska kyrkan och vi utför vårt uppdrag i enlighet med begravningslagen. Förvaltningen är organiserad i en geografiskt indelad skötselavdelning, fyra funktionsindelade enheter och ett kansli. Verksamheten omsätter cirka 220 miljoner kronor och styrs av förtroendevalda.
Läs gärna mer om oss på vår webbsida: https://www.svenskakyrkan.se/gbs
Begravningsexpeditionen ingår i verksamhetsområdet begravningsadministration och kapellverksamhet som ansvarar för hanteringen av alla ärenden i samband med begravningar, såsom bokning av kapell/ceremonilokaler, gravrätt, gravbok, visning av gravar samt namnplaketter till askgravlundar.
Beskrivning
Vi söker nu en administratör som med stort engagemang kan bidra till att vi lyckas med vårt uppdrag som syftar till att ge medborgare och samarbetsparter ett gott bemötande i kontakten med begravningsverksamheten. Begravningsexpeditionen svarar för hantering och beslutsfattande utifrån begravningslagen i ärenden som framför allt rör gravrättsinnehav och gravsättningar.
Du, tillsammans med dina kollegor, ansvarar för att planera och självständigt ge en mycket god service till alla samarbetsparter. Din arbetsplats, begravningsexpeditionen, är belägen på Kvibergs kyrkogård.
Arbetsuppgifter
Du arbetar på ett ansvarsfullt och serviceinriktat sätt med bokningar av kapell, gravvisningar och gravsättningar samt namnplaketter. Du hanterar gravrättsärenden och upprättar gravbrev och minnesbrev. Arbetet utförs i nära samarbete med begravningsbyråerna. Du har även mycket kontakt med anhöriga, huvudsakligen via mejl och telefon men även genom fysiska besök på begravningsexpeditionen.
Kvalifikationer
Du ska ha slutfört en treårig gymnasieutbildning. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom administration. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift, och det är meriterande om du behärskar andra språk. För att vara bekväm med arbetsuppgifterna behöver du ha minst tre års erfarenhet av administrativt arbete. Du behöver även ha kunskap om att arbeta i flera olika digitala system.
I rollen som administratör bemöter du dagligen anhöriga i svåra situationer, vilket kräver att du uppträder på ett professionellt sätt. Vid rekryteringen läggs stor vikt vid personlig lämplighet.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 17 september. Eventuellt kan provanställning komma att tillämpas.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringsverktyg, länk finns här nedanför, och inte via e-post eller brevledes.
För mer information om våra personalförmåner och oss som arbetsgivare – välkommen att besöka vår webbsida https://www.svenskakyrkan.se/gbs/att-arbeta-hos-oss
Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.