OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av världens främsta katastroforganisation
Svenska Röda Korset är Sveriges främsta katastroforganisation. Vår vision är att ingen människa ska lämnas ensam i en katastrof. Vi har beredskap för att agera i såväl Sverige som i andra delar av världen för att förhindra och lindra mänskligt lidande.
Under 2015 svarade Svenska Röda Korset på 26 vädjanden om internationell katastrofhjälp under året, bland annat efter jordbävningen i Nepal.
Under 2015 fanns vi på plats på tågstationer och färjeterminaler runtom i Sverige för att möta människor på flykt. Vi fanns också, och finns fortfarande, på asylboenden över hela landet för att skapa mening och trygghet för människor i en utsatt situation.
Svenska Röda Korset bedriver ett omfattande arbete i Sverige och har bland annat sex behandlingscenter för krigs- och tortyrskadade, vårdförmedlingar för papperslösa och asylsökande samt erbjuder rådgivning i enskilda flyktingärenden. Dessutom efterforskar vi anhöriga som kommit ifrån varandra vid en kris eller katastrof och bistår när de återförenas.
Varmt välkommen.
Röda Korsets Behandlingscenter finns på sex platser i Sverige, en i vårdsammanhang unik resurs som helt och hållet inriktas på behandling av krigsskadade och/eller torterade migranter i form av psykoterapeutisk, psykosocial, fysioterapeutisk/sjukgymnastisk och medicinsk behandling.
Många av patienterna har själva varit utsatta för krigsrelaterat våld, tortyr och övergrepp, andra har traumatiserats genom att bli vittne till krigets fasor och se närstående drabbas.
Nu söker vi en administratör på 100 %, vikariat, till Röda Korsets Behandlingscenter i Skövde under perioden 161001 -170531. Du kommer till en arbetsgrupp med fokus på teamarbete och ett behandlingscenter i utveckling. Sedan november 2015 är Mobila behandlingsteamet i Vänersborg knutet till behandlingscentret i Skövde. I arbetet erbjuds du teamhandledning och tillfälle till kunskapsutveckling.
Arbetsbeskrivning
• Administrativt stöd till verksamheterna i Skövde och Vänersborg
• Ta fram och sammanställa statistikuppgifter och patientunderlag samt lägga in uppgifter i journalsystemet
• Patientkontakt och tidbokning
• I förekommande fall renskriva journalanteckningar, intyg och läkarutlåtanden
• Ekonomi-, ärende-, projekt-, utbildnings- och avtalsadministration
• Utveckla och driva effektivisering av administrationen
• Vara behandlingscentrets ansikte utåt genom att ta emot besökare och svara i telefon
Kvalifikationer
• Läkarsekreterarutbildning
• Relevant arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper i bokföring, fakturering och statistik
• Mycket god datorvana, goda kunskaper i Officepaketet och särskilt goda kunskaper i patientjournalsystemet PMO
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska, ytterligare språk är meriterande
Personliga kvalifikationer
• Mål- och resultatinriktad
• God administrativ förmåga
• Flexibel och ansvarstagande
• God samarbetsförmåga
• God förmåga att möta människor i utsatta situationer
• Helhetssyn
• Problemlösningsförmåga
• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa administratör Hanna el Hakim, RKC Skövde, tel. 0500–424995 efter den 7 augusti och verksamhetschef Peter Hagman, 0500-424992 efter den 21 augusti. Varmt välkommen med din ansökan senast den 28 augusti.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Carnemalm
+46 40326532