OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns möjligheten att arbeta i ett tajt team i ett högt tempo som administratör på Bemanningen för barn och utbildning. Gillar du problemlösning och att arbeta med service, då kan du vara personen för oss!
Om tjänsten
Som administratör på vår bemanningsenhet arbetar du med att bemanna förskola, skola och Måltidsenheten med vikarier. Vi rekryterar vikarier sköter administration kring vikariernas anställningar samt kontrollerar belastningsregister. Vårt upp uppdrag innefattar också att följa upp vikariernas arbetsprestation. I rollen får du utföra rekryteringsarbete för att rekrytera nya vikarier. Uppdraget innefattar också arbete i vår telefonväxel.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd inom uppdragets ramar
• Fatta beslut kopplat till bemannings och rekryteringsarbetet med grund i egna analyser, bedömningar och åtgärder utifrån givna ramar
• Följa upp kvaliteten i vikariernas arbete i samverkan med verksamheterna.
• Administrera anställningar, avtal och personalakter samt kontrollera belastningsregister
• Arbeta i telefonväxel
Bemanning innebär matchning av vikarie och verksamhet utifrån verksamheternas behov och rekrytering innebär att genomföra rekryteringsprocess för att anställa vikarier till förskola, skola och Måltidsenheten
Kompetenskrav
• Gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration, ekonomi eller längre erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av arbete som administratör eller administrativ assistent
• Erfarenhet av arbete i Microsoft Office 365
Som person har du förmågan att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. För att trivas med arbetsuppgifterna bör du också ha lätt för att samarbeta med andra människor, vara serviceinriktad samt kunna hantera de flesta oförutsedda händelser på ett lugnt och professionellt sätt. Vidare behärskar du det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kandidater, verksamheter och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• Erfarehet av bemannings och rekryteringsarbete
• Erfarenhet av administrativt arbete i Medvind, Personec, Novi, Abou, WinLas och ReachMee
• Utbildning och/eller erfarenhet av arbete med arbetsrättsfrågor och arbetsmiljöfrågor
Omfattning och tillträde
Anställningsform: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: efter överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Bemanningen barn och utbildning sitter i dag på Ringgatan 32 i Örebro. Under hösten/vintern kommer vi flytta till nyrenoverade, fina lokaler på väster - Åbylunden 1. Vi arbetar aktivitetsbaserat och du kommer att i viss mån ha möjlighet att arbeta hemifrån.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kanförbereda dig.
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67