OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en motiverad och engagerad kollega till bemanningsteamet som gillar att ha många bollar i luften och är serviceinriktad i alla lägen!
Om tjänsten
Som Administratör till Bemanningen arbetar du med att bemanna förskola, skola och måltidsenheten genom datasystem och telefonkontakt med både vikarier och verksamheter. Tillsammans rekryterar vi, administrerar anställningar och löser bemanningsfrågor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd i verksamheten
• ta beslut kopplad till bemanning med grund i egna analyser, bedömningar och åtgärder utifrån givna ramar
• samordna kontakter med interna intressenter och samarbetspartners
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• dokumentera i de verksamhetssystem som finns
Kompetenskrav
• adekvat gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller administration
• erfarenhet av arbete med administration och bemanning
• erfarenhet av arbete i Microsoft office 365
Som administratör bör du ha förmågan att ansvar för dina egna arbetsuppgifter och prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. För att passa i tjänsten bör du arbeta bra med andra människor, vara serviceinriktad kunna hantera de flesta förutsedda händelser på ett lugnt och professionellt sätt. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kandidater, verksamheter och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
• utbildning och erfarenhet av arbete med serviceyrke
• kunskap inom verksamhetssystem som Medvind, Iver och ReachMee
Omfattning och tillträde
Anställningsform: visstidsanställning
Sysselsättningsgrad: 100 %
Tillträde: 5 maj 2021- t.om 28 februari 2022
Antal tjänster: 1
Vi har även behov av timvikarier på enheten vilket du även kan anmäla intresse för i din ansökan.
Om arbetsplatsen
Bemanningsenheten består av 4 medarbetare som sitter på Ringgatan 32, men arbetar under omständigheterna mycket hemifrån.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 april.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67