Administratör till Bemanningen Bou

Administratör till Bemanningen Bou

Arbetsbeskrivning

Vi söker en motiverad och engagerad kollega till bemanningsteamet som gillar att ha många bollar i luften och är serviceinriktad i alla lägen!

Om tjänsten 
Som Administratör till Bemanningen arbetar du med att bemanna förskola, skola och måltidsenheten genom datasystem och telefonkontakt med både vikarier och verksamheter. Tillsammans rekryterar vi, administrerar anställningar och löser bemanningsfrågor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• självständigt utföra administrativa arbetsuppgifter och ge administrativt stöd i verksamheten
• ta beslut kopplad till bemanning med grund i egna analyser, bedömningar och åtgärder utifrån givna ramar
• samordna kontakter med interna intressenter och samarbetspartners
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• dokumentera i de verksamhetssystem som finns

Kompetenskrav

• adekvat gymnasieutbildning med inriktning ekonomi eller administration
• erfarenhet av arbete med administration och bemanning
• erfarenhet av arbete i Microsoft office 365 

Som administratör bör du ha förmågan att ansvar för dina egna arbetsuppgifter och prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. För att passa i tjänsten bör du arbeta bra med andra människor, vara serviceinriktad kunna hantera de flesta förutsedda händelser på ett lugnt och professionellt sätt. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med kandidater, verksamheter och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• utbildning och erfarenhet av arbete med serviceyrke
• kunskap inom verksamhetssystem som Medvind, Iver och ReachMee 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: visstidsanställning

Sysselsättningsgrad: 100 %

Tillträde: 5 maj 2021- t.om 28 februari 2022

Antal tjänster: 1

Vi har även behov av timvikarier på enheten vilket du även kan anmäla intresse för i din ansökan.  

Om arbetsplatsen
Bemanningsenheten består av 4 medarbetare som sitter på Ringgatan 32, men arbetar under omständigheterna mycket hemifrån.

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 26 april.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 26 april 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024