Administratör till Bemanningsenheten

Arbetsbeskrivning

Det här är vi
Bemanningsenheten är en övergripande stödenhet inom det sociala området. I dagsläget är vi fem personal som arbetar hos oss och leds av enhetschef. Vårt uppdrag är bland annat att bemanna verksamheterna; äldreomsorg, LSS och socialpsykiatri. Enheten har ett nära samarbete med enhetscheferna för de olika verksamheterna i frågor om rekrytering, kartläggning av personalbehov, vikarieanskaffning etc. Bemanningsenheten ansvarar också för att stödja och utbilda verksamhetens medarbetare och chefer i IT-verktyget Time Care Pool.
Ditt jobb är viktigt
Att arbeta på bemanningsenheten innebär att du är spindel i nätet mellan verksamheterna, medarbetarna och cheferna. Arbetet består av schemaplanering, bemanningsplanering, rekrytering av vikarier och andra administrativa uppgifter samt att coacha/utbilda kommunens medarbetare i systemstödet. Hos oss har du ett roligt och meningsfullt arbete med stort ansvar.
Rollen kräver god samarbetsförmåga samt en god struktur och systemförståelse för att skapa en effektiv bemanningsenhet. Arbetet utförs till stora delar i systemen Multi Access och Time Care pool.
Det här är du
Vi söker dig som har som lägst gymnasial utbildning. Du får gärna ha eftergymnasial utbildning med inriktning mot till exempel administration, personal eller annat som ses vara meriterande för uppdraget. Du har mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av arbete i personalsystem, arbetstidslagen och har lätt för att lära dig nya IT-system. Du ska ha mycket god kunskap av schemaläggning och logistiken kring detta, då det är en stor del av ditt dagliga arbete. Flytande kunskaper i svenska i tal och skrift.
Arbetet kräver att du är drivande, utvecklande, noggrann, se helhet, arbeta självständigt, flexibel, problemlösande och serviceinriktad med ett gott bemötande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Kompetenskrav
Gymnasieutbildning
Högskoleutbildning som är relevant för jobbet

Vi gillar olika!
Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande.
Anställningsvillkor
Anställningsvillkor: Tillsvidare
Sysselsättningsgrad: 100 procent
Tillträde: Efter överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
Anställning kommer att ske under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
Om ansökan
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Offentlig handling
Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Sandra Jillnevik
0531-527530
Enhetschef Pernilla Wall
0531-526580
Ekonomichef Peter Johansson
0531-526031
Förskolechef Lena Åhgren
0531-526280
Rektor Mattias Johannesson
0531-526260
tf rektor Annika Saltberg
0531-526922
Städ och kostchef Susanne Persson
0531-526130
Rektor Heli Kittilä
0531-526479
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205
Utbildningschef Carl-Göran Strutz
0531-526205

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bengtsfors Kommun BENGTSFORS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 19 oktober 2022

Besöksadress

Majbergsvägen
None

Postadress

Box 14
BENGTSFORS, 66621

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024