Administratör till Bemanningsenheten FFS Hisingen

Administratör till Bemanningsenheten FFS Hisingen

Arbetsbeskrivning

Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.

Förvaltningen för funktionsstöd söker dig med både mod och lust att vara med och skapa och utveckla en ny förvaltning. Som Sveriges andra största stad ser vi stora möjligheter att vara med och driva förutsättningar för delaktighet och tillgänglighet för alla. Här finns plats för innovativa ledare med god samarbetsförmåga och intresse att leda och utveckla verksamheter. Du kommer verka i sammanhang där helhetsperspektiv, engagemang och stort intresse för ledarskap efterfrågas.

Förvaltningen består av ca 5000 medarbetare. Våra verksamheter består av myndighetsutövning inom LSS/SoL samt insatser såsom boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, ledsagning etc.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter

Till den nya Bemanningsenheten Hisingen, tillhörande nya Förvaltningen för funktionsstöd, söker vi en erfaren administratör som förstärkning till ett fantastiskt team som börjar ta form!

Vi erbjuder dig en arbetsplats som just nu håller på att formas. Ett varierat och roligt uppdrag innehållande flera nyckelmoment i vår verksamhet så som rekrytering, bemanningsplanering samt system underhåll. Du behöver kunna axla stort ansvar och hantera många kontaktytor samtidigt.

Vårt primära uppdrag är att serva verksamheterna inom förvaltningen för funktionsstöd på Hisingen i deras dagliga bemanningshantering. Vi rekryterar timavlönade med ambitionen att de på sikt ska utvecklas och växa in till roller som ordinariepersonal.
Arbetet i vår bemanningsenhet kräver att du samtidigt kan hantera flera olika arbetsmoment och upprätthålla en professionell relation till verksamheterna som vi servar, våra timavlönade medarbetare samt övriga kollegor. Tempot är intensivt, kräver mycket flexibilitet och god kommunikationsförmåga.

I denna roll kommer du i stort sett att arbeta i personalhanteringsverktyget Personec samt i bemanningsprogrammet Time Care Pool dagligen. Ett krav är att du besitter god kunskap och har tidigare dokumenterad erfarenhet av arbete med dessa. Det är meriterande om du kan Visma Recruit samt har erfarenhet av arbete inom funktionsstöd.

Enheten är organiserad under HR- avdelningen och vi är totalt åtta medarbetare i teamet. Utöver det har vi ca 400 timavlönade medarbetare som dagligen stöttar verksamheterna inom funktionsstöd på Hisingen!


Kvalifikationer
Vi söker dig med avslutad gymnasial utbildning. Har du en eftergymnasial utbildning mot personal, HR, administration eller likvärdigt är det meriterande. Du behöver även ha tidigare erfarenhet från bemanningsadministration av timvikarier samt Time Care Pool och Personec. Goda IT-kunskaper och telefonvana är en förutsättning.

Inom Bemanningsenheten strävar vi efter att alltid ge en utmärkt service till våra verksamheter, chefer, kandidater och timvikarier. Vi söker därför dig som är lösningsfokuserad och har förmågan och viljan att hjälpa till. Då vi arbetar ut mot verksamhet värdesätter vi även din förmåga att skapa goda och förtroendefulla relationer till de samma. Eftersom vårt uppdrag är att fylla våra verksamheters luckor vid frånvaro i så hög utsträckning som möjligt söker vi dig som drivs av att se resultat i ditt arbete.

KVALIFIKATIONER
Erfarenhet av personalhanteringsverktyget Personec - Avgörande

Erfarenhet av Time Care Pool - Avgörande

Eftergymnasial utbildning mot personal, HR, administration eller likvärdigt - Viktig

Erfarenhet av Visma Recruit - Viktig

Erfarenhet av arbete inom funktionsstöd. - Viktig



Samarbetsinriktad - Viktig
Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Självständig - Viktig
Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Mål- och resultatorienterad - Viktig
Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

Driven - Viktig
Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Sammanfattning

Liknande jobb


Skoladministratör, Byske rektorsområde

Skoladministratör, Byske rektorsområde

14 november 2024

Administratör

Administratör

13 november 2024