Administratör till Bemanningsenheten SDF Lundby

Arbetsbeskrivning

Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 51 000 invånare har oftast bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor och upplever delaktighet.

ARBETSUPPGIFTER
Bemanningsenhetens främsta uppdrag är att rekrytera och tillhandahålla timavlönade vikarier till verksamheterna vid akut frånvaro av ordinarie personal. Utöver det ska vi stötta förvaltningens chefer/samordnare i Time Care frågor och vara generellt behjälpliga vid bemanningsfrågor.

Som administratör i Bemanningsenheten har du ansvar för rekrytering och administration av timavlönade. Du har dagligt kontakt med beställare och timavlönade vikarier för att på bästa sätt hitta bra lösningar för verksamhetens behov med kontinuitet i fokus.
Du har telefontid bestämda tider under arbetsdagen där du på en hög service nivå ska bemöta våra kunder och medarbetare.

Du har ett ansvar i att följa upp arbetet som våra timavlönade utför. Det innebär uppföljningssamtal med timavlönade liksom hantering av återkoppling till/från verksamheterna.

Du tillhör en intensiv verksamhet där förändring är en del av vardagen. Därför är du en person med mycket drivkraft och kan aktivt bidra till utveckling av vår enhet.

KVALIFIKATIONER
Du har som lägst gymnasiekompetens.
YH utbildning i personaladministration eller annan högkoleutbildning är meriterande.

För att lyckas i uppdraget krävs att du är strukturerad och lösningsfokuserad. Du har hög kommunikativ förmåga och att du kan prioritera dina arbetsuppgifter vid arbetstoppar. Du trivs med ett flexibelt arbetssätt då din arbetsdag kommer att bestå av att ha många kontakter samt hantera frågor och ärenden av varierande slag.
Du är en person som vågar ta plats och din kompetens stäcker sig utanför det administrativa då kommunikation är en stor del av ditt arbete.
Det är viktigt att du brinner för människor och är motiverad till att hitta rätt person för rätt uppdrag.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du är en van datoranvändare och behärskar Personec, Winlas, Time Care Plannering och Time Care Pool.

Du har tidigare haft likvärdiga uppdrag.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald och olika språkkunskaper som framgångsfaktorer för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.

Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Gilberth, Rektor
031-366 73 20
Jim-Alex M. Hirschi, Administrativ chef
031-366 75 45
Henrik Alriksson, Verksamhetsutvecklare IT/Teaml
031-366 79 51
Per-Gunnar Lundén, Enhetschef
031-366 73 58
Olena Ostrovska, Rektor

Cecilia Molander Jarlöv, Biträdande rektor
072-516 44 37
Gerd Elmander, Rektor
031-366 78 10
Ola Sundberg, Rektor
031-366 72 82
Torbjörn Broomé, Rektor
070-785 66 97
Yvonne Börjesson, Rektor
031-366 73 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Lundby Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 13 februari 2017

Besöksadress

Wieselgrensgatan 11
None

Postadress

Box 22006
Göteborg, 40072

Liknande jobb


27 november 2024

Koordinator till bemanningsenheten

Koordinator till bemanningsenheten

26 november 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024