Administratör till bemanningsfunktionen, omsorgsförvaltningen

Administratör till bemanningsfunktionen, omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Värnamo kommun ligger mitt i Småland, där E4 möter väg 27, i en tillväxtregion med Gnosjöanda och hög sysselsättning. Som medarbetare hos oss arbetar du med människan i fokus och skapar en värdefull arbetsdag, som ger värde för såväl dig som för medborgarna.




Beskrivning
Bemanningsfunktionens uppdrag är att arbeta med att tillgodose behovet av ersättare till hela omsorgsförvaltningen.

Vi ansvarar också för rekrytering, introduktion och anställning.

 

Omsorgsförvaltningen i Värnamo kommun befinner sig i en utvecklingsresa där vi lägger fokus på att den som bor i vår kommun ska ha möjlighet att ”Leva livet hela livet”. Vi använder oss av ett arbetssätt som vi döpt till LEIF – Lugnt, Effektivt med Individen i Fokus.

 

Under hösten 2023 kommer omsorgsförvaltningen ta över bemanningsfunktionen i egen regi och vi står därför i en spännande utvecklingsfas där vi ser över våra arbetsprocesser. Vi söker därför en administratör som vill vara med och driva detta arbete, som har framåtsträvan och viljan att arbete proaktivt.

 

Beskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som administratör i omsorgsförvaltningens bemanningsfunktion.

 

Bemanningsfunktionen består av två teamledare och fyra administratörer och är organisatoriskt placerad under Avdelningen för administration och ekonomi. Som administratör är du underställd en teamledare.

 

Är du en ansvarstagande administratör som vill arbeta med bemanning och rekrytering? Motiveras du av att arbeta i en stöttande och serviceinriktad funktion för att driva verksamheten framåt? Vi söker dig med engagemang och som gillar utveckling.





Arbetsuppgifter
Som administratör tar du emot beställningar av bemanningsbehov från verksamheterna och bokar ersättare. Du arbetar i nära dialog med verksamheternas medarbetare och chefer. I arbetet ingår support och utbildning till vikarier. Övriga administrativa arbetsuppgifter är bevakningar enligt LAS (Lagen om anställningsskydd) ATL (arbetstidslagen) samt löneadministration.

I tjänsten ingår att löpande arbeta och ansvara för rekrytering av timvikarier.





Kvalifikationer
Vi söker dig som är service-och relationsinriktad och om tycker om att arbeta i en miljö med högt tempo.

 

Krav för denna tjänst är:

- Relevant utbildning, på lägst gymnasienivå
- Mycket goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift
- Goda datakunskaper och lätt för att lära nya system

 

Meriterande

- Erfarenhet av att ha arbetat med bemanning och rekrytering
- Erfarenhet av att ha arbetat i HR-systemet Heroma
- Kunskaper i ATL
- Kännedom om omsorgens verksamhetsområden

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.





Villkor
Intervjuer kommer ske löpande under rekryteringstiden. 



I Värnamo kommun annonseras alla tillsvidareanställningar på heltid. Om du i stället önskar deltid och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad är det givetvis en möjlighet.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänstetillsättning.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024