OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.
Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administratör till avdelning Bibliotek och kulturhus som tillsammans med oss andra vill bidra till stadens kulturliv. Som administratör hos oss får du möjlighet att arbeta tillsammans i ett team med kollegor och stödja en positiv och uppskattad verksamhet. Välkommen med din ansökan idag!
Som administratör kommer du att ha en bred och varierande roll där du bistår med löpande administration inom avdelningens ansvarsområde. Du fungerar som stöd till verksamhetens chefer men har i din roll även mycket kontakt med medarbetare på bibliotek och kulturhus. I din roll arbetar du med att stödja, underlätta och skapa struktur för chefer och medarbetare i deras dagliga arbete. Du kommer att arbeta självständigt men ingå i ett team med kollegor med samma arbetsuppgifter vid enhet Ekonomi, administration och fastighet.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
- Personaladministration i form av frågor kopplade till lön, registrera och kontrollera löneunderlag inför utbetalning av lön i lönesystemet Personec
- Personaladministration i form av tidredovisning, registrera schema och bevaka anställningar i lönesystemet Personec
- Vara ett konsultativt stöd för chefer och medarbetare i lön- och avtalsfrågor
- Informera och utbilda i rutiner, arbetssätt och personaladministrativa system
- Övrigt förekommande administrativa uppgifter
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har YH- utbildning inom lön och/eller personaladministration eller annan eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning eller likvärdig kunskapsnivå förvärvat på annat sätt. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete i en roll som chefsstöd. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i offentlig förvaltning, har kunskap om stadens IT stöd så som Personec och Visma Proceedo. Det är även meriterande om du har mycket god kunskap i officepaketets programvaror och om du har kännedom om ärende- och dokumenthantering.
En positiv och problemlösande attityd är centralt för dig och du brinner för att ge god service. Du är lyhörd för vad som behöver göras och har mycket god förmåga att skapa struktur i ditt arbete och för andra. Du tar dig an uppgifter snabbt och är flexibel när omständigheterna kräver det. Eftersom arbetet innebär kontakt med chefer, medarbetare och andra stödfunktioner är det viktigt att du förstår vikten av att skapa och vårda relationer samt att du har förmåga att anpassa din kommunikation till den du möter.
ÖVRIGT
Om rekryteringsprocessen:
Vi planerar att genomföra intervjuer under 30 och 31 mars. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning. Du kommer få mer information om eventuella test om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Övrigt:
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.