OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med att arbeta med administrativa arbetsuppgifter, att ge stöd och service till andra samt att ha många kontakter både internt och externt? Då har du nu chansen att bli en del av vårt administrativa team på Kulturkvarteret! Välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
Du arbetar på Kulturkvarteret i kulturskolans och bibliotekets gemensamma administration, i samarbete med chefer och övrig administrativ personal. Arbetet består främst av ekonomi-, inköps- och personaladministration samt verksamhetsspecifik administration. Du arbetar med chefsstöd och service till medborgare, lärare och bibliotekspersonal.
Exempel på arbetsuppgifter:
• ekonomiadministration och inköp
• personaladministration, inklusive schemaläggning
• muntlig och skriftlig kommunikation, t.ex. publicering på webben och i sociala medier
• chefsstöd och service till medborgare, lärare och bibliotekspersonal
Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad på Kulturkvarteret, i bibliotekets och kulturskolans gemensamma administrativa organisation. Den består av chefer, administrativ samordnare, administratörer, producent och kommunikatör. Bibliotek och kulturskola är en del av Kultur- och fritidsförvaltningen och har totalt cirka 150 medarbetare.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
I rollen som administratör krävs en god förmåga att planera och organisera arbetet på ett effektivt och självständigt sätt samt en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter. Du är bra på att se möjligheter och lösningar i din vardag samt självständigt driva ditt arbete framåt. Du trivs med att arbeta både självständigt och i samverkan med andra och du har en god samarbetsförmåga. Rollen innebär många kontaktytor och vi ser att du har ett gott bemötande och att du trivs med att hjälpa andra och leverera god service. Vidare har du en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och har erfarenhet av att arbeta i digitala processer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration eller ekonomi, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av administrativt arbete med ekonomi- och/eller personaladministration
Meriterande:
• erfarenhet av administrativt arbete i politiskt styrd organisation
• erfarenhet av skoladministration
• erfarenhet av webbpublicering
Omfattning och tillträde
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: fr.o.m 19 augusti 2024 - t.o.m. 20 juni 2025
Antal tjänster: 1
Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Om du erbjuds anställning där arbete är mot barn och unga är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 juni.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67