Administratör till Bobyrån, Stockholms Stadsmission

Administratör till Bobyrån, Stockholms Stadsmission

Arbetsbeskrivning

Bobyrån söker en kvalitets- och utvecklingsorienterad administratör!

Om verksamheten:
Bobyrån är Stockholms Stadsmissions sammanhållande enhet för externa boendelösningar för människor i hemlöshet, vars uppdrag är att skapa och förvalta innovativa boendelösningar för människor som står långt ifrån bostadsmarknaden. Bobyrån arbetar idag med att samordna, förvalta och administrera diverse långsiktiga boendelösningar inom organisationen.

Om rollen:
Som administratör är din primära arbetsuppgift att hantera och administrera fakturor och fakturafrågor i systemet exflow samt avtalsfrågor i fastighetssystem. Du jobbar nära både enhetschef, huvudadministratör, coacher, samordnare och serviceteam.

Du kommer även att vara ett administrativt stöd inom:

- Personaladministration såsom schemadesign och avtalsskrivning
- Statistikuppföljning i olika system
- Beställningar
- Kalenderbokningar
- Stöd i rekrytering

Du ingår i ett team på 12 personer och rapporterar till Enhetschef.
Vi söker dig som har erfarenhet av socialt arbete och är en riktigt vass administratör. Du har god serviceförmåga och relevant utbildning. Du arbetar obehindrat i program i Office 365 och besitter kunskap inom digitala verktyg och systemhantering.

Du har:

- minst ett års erfarenhet av administrativ arbete innehållandes fakturahantering
- erfarenhet av att arbeta med system för dokumentation och/eller rapportering
- god social förmåga och trivs med att ha kontakt med många olika verksamheter och intressenter
- god IT-vana, framförallt inom Office 365 miljö samt lätt för att lära sig nya system

För att lyckas i rollen är du självgående och innehar ett strukturerat och noggrant arbetssätt. Du är flexibel, har gott omdöme och god samarbetsförmåga. Som person är du utåtriktad, lösningsfokuserad och duktig på att skapa relationer. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du vill arbeta för ett mänskligare samhälle och delar vår värdegrund.

Meriterande för tjänsten är om du tidigare arbetat i exflow, flex och hypergene och/eller kunskaper om förvaltningssystem.

Villkor
Tillsvidareanställning på 100%, vi tillämpar sex månaders provanställning
Tillträde enligt överenskommelse

Välkommen in med din ansökan!

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället.

Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Henrik Freed
0704218488
TF Rektor Erika Bosta
076 721 73 19 076 721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076-721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076- 721 73 19
Arto Moksunen
08-68 42 31 51
Bitr. rektor Magnus Säll
0736739252
Bitr. Rektor Magnus Säll

Verksamhetschef Sussa Johnsen
08-68423303
Socialchef Anna Johansson
08-68 42 3013
Verksamhetschef Maria Wisén
08-68 42 3231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stadsmission
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2022
  • Ansök senast: 14 mars 2022

Besöksadress

Stortorget 3
Stockholm

Postadress

Box 2266
STOCKHOLM, 10317

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024