Administratör till BoCenter - Stockholms Stadsmissions verksamhet för män i

Administratör till BoCenter - Stockholms Stadsmissions verksamhet för män i

Arbetsbeskrivning

Vill du göra skillnad för män som lever i hemlöshet? Sök du tjänsten som administratör till BoCenter

BoCenter är Stockholms Stadsmissions verksamhet för män som lever i akut hemlöshet. Verksamheten bedrivs i form av ett akutboende och en dagverksamhet som har ett tätt samarbete med varandra. På BoCenter arbetar vi för att män i hemlöshet ska ha tillgång till välfärd, boende och en möjlighet att få sina basbehov tillgodosedda. Detta gör vi genom att erbjuda ett tryggt vardagssammanhang med möjlighet till sömn, dusch, tvätt och mat men också genom aktiviteter, gemenskap och boende.

Som administratör har du det övergripande ansvaret för all administration som berör BoCenters verksamheter och dess anställda. Du arbetar nära verksamheten och rapporterar direkt till enhetschef. I arbetsuppgifterna ingår fakturering av vårdavgifter, lönerapportering, bemanning, samordning av felanmälningar från verksamhet/fastighet, inköp, samt olika administrativa uppgifter utifrån verksamhetens behov. Det är ett varierande arbete där du kommer att ha stor insyn i alla delar av BoCenters arbete.
Du har:

- Utbildning inom ekonomi eller personaladministration
- Tidigare arbetat med kontering, fakturahantering och inköp
- Erfarenhet av bemanning, schemaplanering och rekrytering.
- Goda datorkunskaper och kan arbeta obehindrat i Officepaketet och rapporteringsprogram för ekonomi och lön (ex FlexHRM, Medvind, EsMaker)
- En förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

I arbetet är du noggrann och självgående. Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet efter utsatta deadlines. Du har ett professionellt bemötande och kan upprätthålla god samverkan mellan verksamheter internt och kundrelationer extern. Vidare trivs du med att arbeta i en dynamisk verksamhet där snabba förändringar kan ske utifrån verksamhetens behov.

Meriterande för tjänsten är om du tidigare arbetat inom social verksamhet och då gärna med administrativt ansvar.

Övrigt:

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med inledande provanställning

Omfattning 100% 40 timmar / vecka

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas i förtid

Placering: Flemminggatan 113

Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation som arbetar för att skapa ett mänskligare samhälle för alla. Detta gör vi genom att arbeta med social omsorg, utbildning och arbetsintegration. Något som vi gjort ända sedan 1853 då vi bildades för att hjälpa dem som hade det sämst i samhället.

Vårt mål är att alla ska få nya livschanser, stärka sin egenmakt och vara delaktiga i samhället. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin tro på sig själva och sin egen förmåga. På så sätt skapar vi tillsammans ett hållbart och mänskligare samhälle för alla.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Henrik Freed
0704218488
TF Rektor Erika Bosta
076 721 73 19 076 721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076-721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19 076- 721 73 19
Arto Moksunen
08-68 42 31 51
Bitr. rektor Magnus Säll
0736739252
Bitr. Rektor Magnus Säll

Verksamhetschef Sussa Johnsen
08-68423303
Socialchef Anna Johansson
08-68 42 3013
Verksamhetschef Maria Wisén
08-68 42 3231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Stadsmission
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2022
  • Ansök senast: 8 oktober 2022

Besöksadress

Stortorget 3
Stockholm

Postadress

Box 2266
STOCKHOLM, 10317

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024