OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som samordnande administratör kommer du att vara involverad i en rad olika processer. Förutom administrativt stöd till enhetens ledning kommer du ha ett ansvar för det administrativa årshjulet, i synnerhet i frågor som rör prognosarbete, revision och bokslut. Du kommer även ta fram faktureringsunderlag och ansvara för att genomföra och utveckla faktureringsprocessen gällande boinflytandeavtal.
Dina uppgifter består också av att bereda och ibland besluta i ärenden som rör Hyresgästföreningens olika föreningsstöd samt återrapportering, arkivering och kommunikation kring detta med kollegor, chefer och förtroendevalda.
Du ingår i ett team med enhetens övriga administratörer, och du arbetar inom givna ramar men har samtidigt fria tyglar där du ansvarar för att navigera till slutmålet och till att utveckla enhetens administrativa arbetsrutiner. I det dagliga kommer du att ha kontinuerlig kontakt med förtroendevalda inom Hyresgästföreningen.
Vem är du?
För att passa som samordnande administratör hos oss är du organiserad, engagerad och gillar att ta egna initiativ. Du har ett driv att utveckla rutiner och metoder, i samråd med kollegor, och implementera dessa. Du har mångårig erfarenhet av ekonomiadministration och mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Du är bra på att prioritera då uppgifterna ibland kan vara många. Du har integritet och är inte obekväm med att ibland få föra fram beslut och budskap som kanske inte omedelbart uppskattas av mottagaren. Du är en god kommunikatör både i skrift och tal.
För att trivas och nå framgång som samordnande administratör bör du:
• Vara flexibel och lösningsfokuserad
• Mycket god samarbetsförmåga, och bra på att bygga och förvalta relationer
• Vara kvalitetsmedveten och noggrann
• Vara lyhörd och initiativrik
• Kunna sätta gränser och självständigt utföra ditt arbete
• Vara lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer
Kvalifikationer:
• Du har för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning
• Det är meriterande att ha arbetat i en ideell organisation med förtroendevalda samt att ha drivit projekt
• Du har mångårig erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration och med kundkontakter
• Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet.
Är du den vi letar efter kan vi erbjuda ett varierande och ansvarsfullt arbete där du själv kan påverka planering och arbetsmetoder. Vi har som policy att du har möjlighet att även jobba på distans delar av veckan om verksamheten tillåter. Hos oss får du bra anställningsvillkor och förmåner.
Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd företrädesvis till dagtid. Arbete på kvällar och helger kan förekomma.
Vi rekryterar löpande och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är den 12 februari 2023.
Upplysningar om tjänsten lämnas av gruppchef Viktor Rasch. Facklig representant för Handels är Gunnel Nyman Gräff och för Saco, Susann Wikström. Alla nås via vår växel 0771-443 443.
Att arbeta hos oss
Hyresgästföreningen är en modern och stark folkrörelse med över en halv miljon medlemmar. Vi driver bostadsfrågor i både stort och smått - allt från omfattande lagförändringar till den lilla lekplatsen på gården som behöver rustas upp. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över sitt boende. På det sättet deltar vi i samhällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den.
Mångfald och en humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss möts du av engagerade och trevliga kollegor och kommer till en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor. Hos oss är varje medarbetare viktig för hyresgästerna varje dag. Vid några tillfällen per år skapar vi extra energi och engagemang genom att arbeta tillsammans med samma arbetsuppgift oavsett vilken roll vi har till vardags. Då ringer eller träffar vi hyresgästerna och pratar om exempelvis tryggheten i kvarteret. På hyresgästföreningen.se kan du läsa mer.
Hyresgästföreningen strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats där alla ges lika möjligheter oavsett kön, ålder och etnisk bakgrund. Vi arbetar för ökad mångfald och en jämn könsfördelning och ser gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare. Läs gärna mer om oss på www.hyresgastforeningen.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282