OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boendeenheten i Uppsala
Boendeenheten och Nexus söker nu en administratör som gillar att arbeta praktiskt, förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete och vill arbeta med administration, praktiskt arbete dokumentation och fakturering? Då kan det här vara jobbet för dig!
Boendeenheten är den enhet inom socialförvaltningen som ansvarar för myndighetsutövningen beträffande beslut om bistånd till boende, bostadssocialt kontrakt och tillfälligt boende. Enheten har 23 medarbetare och arbetet är organiserat i två arbetsgrupper, en mottagningsgrupp och en uppföljningsgrupp.
Boendeenhetens uppgift är bland annat att utreda och besluta om bistånd till boende och följa upp biståndsbeslut samt arbeta vräkningsförebyggande. Ett mycket viktigt uppdrag är att utforma stöd till den som får bistånd så att biståndstiden blir så kort som möjligt och målet eget förstahandskontrakt kan uppnås.
Nexus är Uppsala kommuns mottagning dit personer som utsatts för våld i nära relationer kan vända sig. Enheten arbetar med myndighetsutövning i form av att utreda stödbehov samt bevilja olika former av insatser. Socialsekreterare på Nexus utför och insatser som stödsamtal och gruppverksamhet. På Nexus arbetar en enhetschef, och nio socialsekreterare.
Ditt uppdrag
Som administratör på Boendeenheten och Nexus har du egna ansvarsområden samtidigt som du är flexibel och beredd på att rycka in utifrån verksamhetens behov. Utöver administrativa uppgifter kommer uppdragen innehålla hantering av jourlägenheter innefattande inslag av praktiskt arbete.
Planeringen är att administratör kommer arbeta tätt ihop med Boendeenhetens administratör i uppdrag rörande både Nexus och Boendeenhetens verksamheter.
Du ansvarar bland annat för:
• Fakturahantering, sakgranskning och kontering av fakturor.
• Praktisk hantering av Nexus och Boendeenhetens jourlägenheter innefattande möblering, inköp inventarier och kontroller vid in och -utflytt ur lägenheterna.
• Administrativ hantering av hyresskulder i bostadssociala kontrakt
• Inköp - kontorsutrustning och förbrukningsvaror
• Registerhållning, arkivering och gallring
• Webbarbete samt dokumentation vid gemensamma möten
• Stöd till verksamheten i procapita och andra verksamhetssystem
• Ta ut statistik för verksamheten ur verksamhetssystemen.
Din bakgrund
Vi söker dig som har relevant gymnasieutbildning. Du har gedigen erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, trivs bra med praktiskt arbete såsom lättare vaktmästerisysslor och vi ser gärna att du har god kännedom om kommunens och socialtjänstens organisation. Du har goda datakunskaper och kunskaper om Office program samt B-körkort. Vi ser även gärna erfarenhet av vårt verksamhetssystem Lifecare.
Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. samt du är kommunikativ och du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du en person som har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst söker vi dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt är flexibel och du ser möjligheter i förändringar
Upplysningar
I Uppsala kommun värnar vi om varandras hälsa och arbetsmiljö. Vi förväntar oss därför att du är vaccinerad mot Covid-19.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Aleksander Opgenoorth, enhetschef Boendeenheten, 018-727 14 01
Andreas Lindman, enhetschef Nexus, 018-727 83 29
Facklig företrädare:
Vision, Richard Eriksson, 018-727 14 60
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Om vår organisation
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Systemledning, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.
Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)
Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kajsa Angerdal Skoglund
Christoffer Nilsson
Margareta Svenningsson
Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43