OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Drivs du av att leverera god service och stå för ordning och reda? Då kan du vara vår vikarierande administratör!
Vilka är vi?
Samhällsbyggnadskontoret skapar värde för alla som bor och verkar i Norrköping. Hos oss samlas hela samhällsbyggnadsprocessen och varje kompetens är viktig för att vi ska nå våra mål. Här har du möjlighet att utvecklas och samtidigt bidra till att Norrköping växer på ett hållbart sätt. Tillsammans löser vi kluriga utmaningar genom att vara innovativa och modiga. Vill du vara med?
Läs mer om samhällsbyggnadskontoret och vårt erbjudande: Samhällsbyggnad
På enheten Bygginspektionen så är vi totalt 14 anställda därav tre personer som arbetar med handläggning av ansökningar för bostadsanpassningsbidrag. Alla har en egen kontorsplats i samhällbyggnadskontorets lokaler i kvarteret Rosen.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör på bostadsanpassningen så sköter man den dagliga hanteringen av inkommande och utgående handlingar.
Det handlar om att ta emot och registrera nya ansökningar i vårat ärendehanteringssytem, insortering av tillkommande handlingar, expediering av beslut, avslut och arkivering samt handläggning av egna enklare ärenden. Dina kollegor är främst de handläggare som arbetar med att granska ansökningarna och fatta beslut.
En tjänst som passar dig som gillar samarbete, ordning och reda och vill vara med i en samhällsviktig ärendehanteringsprocess.
Vem är du?
Vi söker dig som har en genomförd gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har arbetat i ärendehanteringssystem tidigare, men viktigare är en god datorvana med goda kunskaper i officepaketet. B-körkort är meriterande och det är ett krav för tjänsten med god svenska i tal och skrift.
Personliga kompetenser som är extra viktiga i just denna tjänst är att du har god samarbetsförmåga och arbetar bra med andra människor. Du är självgående och tar ansvar för din uppgift och kan strukturera själv och driver dina processer vidare.
Du är kvalitetsmedveten och noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Du visar gott omdöme och kan reflektera och väga samman komplex information för att kunna fatta rationella beslut. Du visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.
Du är serviceinriktad och har ett intresse, en vilja och förmåga att hjälpa andra. Du anstränger dig för att leverera lösningar på ett lugnt och tillmötesgående sätt.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Vikariat,
Längd på anställning: Till och med den 31 december 2023 med möjlighet till ytterligare förlängning.
Tillträdesdatum: Tillträde den 1 februari eller enligt överenskommelse.
Arbetstid: dagtid, kontorsarbetstid
Sista ansökningsdatum: Den 20 december
Kontakt: Otto Jesmin, Enhetschef Bygginspektionen, 011-151313, otto.jesmin@norrkoping.se eller Lilian Lobos Vásquez, gruppledare bostadsanpassningen, 011-151246, lilian.lobosvasquez@norrkoping.se
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.