Administratör till Bostadsenheten!

Administratör till Bostadsenheten!

Arbetsbeskrivning

Fastighetskontoret är arbetsplatsen för dig som vill vara med och påverka utvecklingen av Göteborg. Med rollen som markägare skapar vi förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i vår stad. Fastighetskontoret verkar under fastighetsnämnden som ansvarar för Göteborgs mark- och bostadspolitik och har en central roll i stadens tillväxt och utveckling.

Vi är cirka 260 anställda och vårt kontor är centralt beläget nära Brunnsparken och Centralstationen. Arbetsplatsen kännetecknas av öppenhet, god stämning och engagemang. Vi har spännande uppdrag och medarbetare med bred erfarenhet och stor kunskap. Hos oss får du stort ansvar och kan aktivt bidra till stadens utveckling.
Anta utmaningen, tillsammans bygger vi staden!

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med boendefrågor och som vill ta en aktiv del i den utveckling som pågår i Göteborgs stad och arbeta konkret för ett jämlikt Göteborg.

Fastighetskontorets bostadsenhet arbetar tillsammans med bostadsföretag och socialtjänst för att skaffa fram och förvalta bostad till de hushåll som inte på egen hand kan teckna hyreskontrakt. Som administratör kommer du att stödja i arbetet med uthyrning av bostäder till våra målgrupper, med huvudinriktning hushåll som anvisats till Göteborg enligt Bosättningslagen. Du kommer att bidra med koordinering och administrativ hantering av vårt bestånd av andrahandshyresavtal. Exempel på arbetsuppgifter är upprättande av hyresavtal kopplat till mellanboenden, administrera hyresbetalningar och administrativt stöd till enhetens verksamhet i övrigt.

På enheten är vi idag drygt 20 medarbetare med högt engagemang och med uppgifter som delvis är i förändring, bland annat förbereder vi just nu för att byta IT-stöd under hösten 2022. Det kollegiala lärandet går som en röd tråd i enhetens arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har en gymnasieutbildning inom administration eller motsvarande samt några års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Det är meriterande med eftergymnasial påbyggnad inom administration eller motsvarande. Du har god datorvana och har lätt för att lära dig nya IT-system. Ett krav är erfarenhet av arbete där bemötande och kommunikativa färdigheter är en viktig del. Erfarenhet av arbete med uthyrning av bostäder är meriterande.

Det är viktigt att du är en trygg och ödmjuk person som finner konstruktiva lösningar och agerar därefter. Vi sätter stort värde på att du är öppen och har ett positivt förhållningsätt. Vi ser också att du kan arbeta på ett systematiskt och noggrant sätt med strukturerade arbetsformer. Arbetet har ett tydligt kundperspektiv och bygger i hög grad på samverkan med andra instanser och utförare. Därav är det viktigt att du har en mycket god samarbetsförmåga. I arbetet kommer du även att möta personer med olika ursprung, så en vana av och intresse för målgruppen är en stor fördel. Utöver att behärska svenska i tal och skrift behöver du ha grundläggande kunskaper i engelska.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som medarbetare på fastighetskontoret i Göteborgs stad får du en trygg anställning med många karriärvägar och möjligheter till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
På fastighetskontoret arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Tillsammans med vår idrotts- och friskvårdsförening erbjuder vi både träning och trivselaktiviteter, exempelvis hälsovecka, kräftskiva och bowlingturnering. Som anställd erbjuds du friskvårdsbidrag, cykelförmån, massage på arbetstid och träning på idrottsanläggningar till rabatterat pris.

Till rekryteringsföretag och annonsörer

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024