OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!
Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare.
Vård- och omsorgsförvaltningens ansvar är att ge vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning samt ge stöd till deras anhöriga. Vårt mål är att med medborgarens fokus ge goda förutsättningar till en självständig, stimulerande och trygg livssituation - dygnet runt. Vi är 2 500 medarbetare som i våra olika funktioner ger stöd och omsorg till de medborgare som behöver det.
Tjänsten och arbetsuppgifterna
I Vårsta vid Brosjön byggs just nu Botkyrkas nya vård- och omsorgsboende med beräknad öppning i mars 2024.
Nu söker vi dig som tycker det är roligt att arbeta med omväxlande arbetsuppgifter och vill utvecklas i din roll som administratör.
Vill du vara på en plats där du får bidra till att skapa framtidens äldreomsorg? Då är Botkyrkas nya vård-och omsorgsboende i Vårsta en plats för dig!
Du arbetar i nära samarbete med enhetschef samt med övrig omsorgspersonal och din roll är av stor betydelse för verksamheten. Du kommer att ha mycket varierande arbetsuppgifter och får vara beredd på att dina dagliga sysslor kan förändras utifrån behoven i verksamheten.
Arbetet omfattar administrativt och koordinerande arbete och dina arbetsuppgifter är i huvudsak att:
- ansvara för daglig bemanning och planering
- administrera och förbereda inför ny personal, så som passerkort och kläder
- stötta i schemaläggning, semesterplanering och personalrekrytering
- administrera i lönesystemet
- hantera fakturor och beställningar
- hantering av leveranser, t.ex. uppackning av varor (tunga lyft kan förekomma)
- delta på möten och ansvara för mötesanteckningar
Vi erbjuder dig
Hos oss får du vara med i startskedet och skapa dina egna förutsättningar för det fortsatta administrativa arbetet. Du får ett meningsfullt arbete med utvecklingsmöjligheter där ni tillsammans i arbetsgruppen hjälper varandra att hitta nya vägar och lösa problem. Vi ser fram emot att bygga en prestigelös och inkluderande arbetsgrupp med mycket humor och du har stor möjlighet att påverka utvecklingsarbetet i verksamheten.
När du kommer till oss får du en gedigen introduktion för att du ska få förutsättningar att göra ett kvalitativt arbete. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag.
Du som söker till oss
- har en avslutad gymnasieutbildning och med fördel en undersköterskeutbildning
- tidigare arbete med administrativa uppgifter från vård- och omsorgsboende
- erfarenhet av bemannings- schema- och semesterplanering
- goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt, då det ingår i arbetet att delge information genom olika kanaler
- dator är vårt arbetsredskap och därför måste du vara väl förtrogen med Word och Excel
Vi ser det som meriterande om du har arbetat med beställningar, fakturahantering och rekrytering och särskilt meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystem som Timecare och Botlön.
Vi söker dig som har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information och ser möjligheter i förändringar. Du har ett gott professionellt bemötande med hög servicekänsla samt god samarbetsförmåga. Du arbetar strukturerat mot tydliga mål och planerar och organiserar ditt arbete väl. Du slutför dina arbetsuppgifter och följer upp resultatet. Du trivs och motiveras av att arbeta i ett stundtals högt tempo och tycker om många bollar i luften.
Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden, så vänta inte med att skicka in din ansökan!