OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Boverket är en förvaltningsmyndighet för frågor om byggd miljö, hushållning med mark- och vattenområden, fysisk planering, byggande, boende, bostadsfinansiering och förvaltning av bebyggelse. Boverket ansvarar också för den centrala administrationen av statliga stöd och bidrag inom sitt verksamhetsområde. Boverket har kontor i Karlskrona och Malmö. Boverket lyder under regeringen och har i uppgift att genomföra de beslut som riksdag och regering har fattat. Myndigheten arbetar efter de fastställda standarderna för kvalitet, arbetsmiljö, informationssäkerhet och är certifierade i miljö. Arbetsgivare: Novare Bemanning
Är du en administratör med minst ett (1) års arbetslivserfarenhet? Är du ansvarskännande, lösningsorienterad, samarbetsvillig, strukturerad, resultatinriktad, har vana att arbeta självständigt och utföra ditt arbete med stor noggrannhet? Då har vi ett uppdrag som passar dig!
För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning har skapat ett attraktivt erbjudande till dig som individ. Hos oss erbjuds du personlig utveckling på en ny nivå inom bemanningsbranschen. Du får även tillgång till karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!
Om uppdraget
Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Vi söker nu en dedikerad administratör till Boverket i Karlskrona. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer bestå av att assistera arkivarie och arbeta med att ordna och sortera arkiv enligt instruktioner inför att Boverket ska överlämna Statens planverksarkiv till Riksarkivet. Du kommer även få göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram, göra kalenderbokningar, mötesbokningar samt utföra reseplanering.
Exempel på övergripande arbetsuppgifter
Sköta administrativa rutiner
Planera och samordna
Arbeta utifrån fastlagda rutiner
Vara ett operativt stöd för verksamheten
Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m.
Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering)
Assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning)
Hantera många kontakter med anställda och allmänhet
Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
Göra kalenderbokningar, mötesbokningar
Utföra reseplanering
Assistera arkivarie och arbeta med att ordna och sortera arkiv enligt instruktioner inför att Boverket ska överlämna Statens planverksarkiv till Riksarkivet.
Krav för tjänsten
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Förmåga att självständigt prioritera samt ta initiativ till aktiviteter
God servicenivå och ansvarstagande för uppdragets genomförande enligt överenskommelse med Boverket
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
God samarbetsförmåga
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna ange minst ett (1) referensuppdrag för att styrka dina erfarenheter. Referensuppdragen ska vara utfört de senaste fem (5) åren och ha en varaktighet på minst 6 månader. Referensuppdrag kan vara pågående avtal.
Vi söker dig som
Är ansvarskännande lösningsorienterad
Är samarbetsvillig
Är strukturerad
Är resultatinriktad
Har vana att arbeta självständigt
Har förmåga att utföra arbete med stor noggrannhet
Uppdragsperiod och omfattning
Uppdraget är på heltid under kontorstider, från och med 2023-04-17 till 2023-09-30 med möjlighet till förlängning med ytterligare 1,5 år. Arbete sker på plats i Boverkets lokaler i Karlskrona.
Ansökan
Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2023-03-26. Du är varmt välkommen!
Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Fredrik Ramel på fredrik.ramel@novare.se
Hoppas vi ses!
Som konsult hos oss
Novare Bemanning bygger karriärer och stöttar organisationer. Vi är ett personligt och samhällsengagerat bolag som erbjuder interims och bemanningstjänster till både den offentliga och privata sektorn. Tillsammans med oss bidrar du till ett hållbart arbetsliv. Vi tar personlig utveckling till en helt ny nivå och är en unik arbetsgivare i branschen.
När du arbetar som konsult ute på uppdrag hos våra kunder kommer du att ha ett nära samarbete med din konsultchef. Du kommer att ha regelbundna avstämningar utifrån en aktiv feedback-kultur där du utvecklar ditt självledarskap och de verktyg som du behöver för att nå ditt önskade mål. Det finns även möjlighet för dig som interimskonsult som har eget bolag att vara underkonsult och fakturera oss för arbetad tid.
Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Serviceföretag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2014 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.