OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är nyfiken på byggbranschen och har sinne för service! Inom avdelning Building Norrland ser vi med tillförsikt på framtiden samtidigt som några av våra fantastiska administratörer närmar sig pension varför vi är redo att stärka upp vårt team med nya kollegor!
Rollen som administratör
I rollen som administratör handlar dina huvudsakliga arbetsuppgifter om att ge support till chefer och medarbetare i deras vardag så att verksamheten kan bedrivas på ett så effektivt och smidigt sätt som möjligt. Alltid med kunden och våra projekt i fokus!
Exempel på arbetsuppgifter som du kommer att hantera i din vardag är fakturering, internbokningar, framtagning av kommunikationsmaterial inför anbud samt viss HR-administration. Då vi lever i en föränderlig värld så får du dock vara beredd på att dina arbetsuppgifter kan komma att anpassas utifrån vad verksamheten behöver som mest.
Din profil
Då det kommer till utbildning och erfarenhet så ser vi att du har lägst gymnasieutbildning och gärna någon vidareutbildning inom ekonomi, administration eller kommunikation. Baskunskaper kopplat till de ekonomiska processerna samt vanligt förekommande ekonomiska berepp kommer att bidra till att du smidigt kommer in i rollen. Körkort (B-behörighet) är meriterande.
Vi förutsätter att du känner dig bekväm med att jobba i digitala system och kan hantera Microsoft 365 (verktyg såsom Excel och PowerPoint) samt ser positivt på de stora investeringar som vi gör på NCC inom IT och digitalisering.
Vi ser att du är prestigelös, flexibel och hjälpsam som person. Vidare så tror vi att du efter en tid hos oss kommer att kunna jobba proaktivt med frågor kopplat till dina ansvarsområden för att på så sätt bidra till effektiva och lönsamma projekt.
Du arbetar på ett strukturerat sätt där din noggrannhet och ditt sinne för ordning och reda kommer till nytta i ditt dagliga arbete.
Eftersom du i den här rollen kommer att ha många olika kontaktytor värderas din samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga högt.
Du värdesätter ett företag som arbetar för en god arbetsmiljö och identifierar dig med våra värderingar: Ärlighet, Tillit och Respekt.
Ytterligare information
Du rapporterar till produktionschef Daniel Ödling och stöttar främst avdelningens södra enhet (Umeå, Örnsköldsvik, Västernorrland samt Jämtland). Möjlig/lämplig placering är Umeå eller Sundsvall. Omfattning: heltid.
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten kontakta Produktionschef Daniel Ödling, 070-516 01 26, alternativt HR Partner Sverker Örmin, 070-562 60 47.
Vi arbetar med löpande urval så ansök gärna redan idag! Sista ansökningsdag 28/2
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans
Varje dag tar våra över 14 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap.
Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag.
Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid.
NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför.
I enlighet med NCCs säkerhetskultur genomför vi bakgrundskontroll på våra slutkandidater.
Vi undanber oss vänligen kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35