OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhällsbyggnadsförvaltningen inom Umeå Kommun består av Miljö- och hälsoskydd, Övergripande planering, Bygglov, Detaljplanering, Lantmäteri samt Strategiskt stöd. Förvaltningen har ca 220 anställda medarbetare. Vårt mål är att bidra till ett säkert, tryggt och långsiktigt hållbart samhälle med goda livsmiljöer. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss.
Bygglovsavdelningen är en del av Umeå kommun och indelad i fyra enheter, lovhandläggning, inspektion, administration och bostadsanpassning. Vi hanterar i huvudsak bygglov med tillhörande arbetsplatsbesök och tekniska samråd, samt utför tillsyn och ger råd och information till allmänheten.
Bygglovavdelningen ansvarar bland annat för bygglov, tillsyn, marklov, påföljder och ingripanden enligt plan- och bygglagen, men även strandskyddsdispenser enligt miljöbalken.
Avdelningen ansvarar även för handläggning av ansökningar om bostadsanpassning enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag.
Vi arbetar utifrån kundnytta och strävar alltid efter att förenkla för alla utan att göra avkall på rättssäkerheten.
Dina arbetsuppgifter
Som administratör har du en samordnande och kvalitetssäkrande funktion för ärendeprocessen inom förvaltningen.
Arbetsuppgifterna består av diarieföring av allmänna handlingar och scanning samt utlämning av allmänna handlingar från vårt arkiv. Du kommer också att ge kundsupport med anpassad service till sökande via telefon, mail och direktkontakt.
Som person har du ett serviceinriktat förhållningssätt. Du har fokus på kvalitet och har en god kommunikationsförmåga. Vidare tycker du om att samarbeta med andra människor och är duktig på att strukturera ditt arbete. För att trivas i detta arbete bör du ha ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt.
Om dig
Vi söker dig som har utbildning på högskole- eller gymnasienivå som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, eller motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt.
Du har minst ett års dokumenterad erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter samt goda datakunskaper gärna i office 365.
Som person har du ett serviceinriktat förhållningssätt. Du har fokus på kvalitet och har en god kommunikationsförmåga. Vidare tycker du om att samarbeta med andra människor och är duktig på att strukturera ditt arbete. För att trivas i detta arbete bör du ha ett flexibelt och lösningsorienterat förhållningssätt.
Vi ser gärna att du bifogar personligt brev och cv.
Övrigt
Tjänsten är en allmän visstids anställning, heltid, från och med 2021-09-15 till och med 2021-12-31.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med 12 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i 8 förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner här
Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.