Administratör till bygglovenheten

Arbetsbeskrivning

En dag på jobbet
 
Som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara posthantering, diarieföring, statistik och arkivering. Du kommer även att sköta beställningar och fakturor. Du kommer att samarbeta nära dina kollegor. Du kommer ha kontakt med allmänheten genom rådgivning och information i frågor som rör tillsyn, bygglov och strandskydd. Det är viktigt att du kan samarbeta med såväl kollegor inom kommunen som andra myndigheter samt med exploatörer och medborgare. Vi arbetar just nu aktivt med att bli helt digitala där du blir en viktig del i processen.  
 
Vem är du?  

Vi söker dig med lämplig akademisk utbildning. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Goda kunskaper i plan- och bygglagen (PBL) är önskvärt. Erfarenhet inom arbetsområdet och införande av nya digitala arbetssätt är meriterande. För att lyckas med arbetet krävs det att du kan hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt. Du är handlingskraftig och tar egna initiativ. Du är ordningsam och kan arbeta strukturerat och metodiskt även vid hög arbetsbelastning. Du tycker om att kommunicera med allmänheten och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Som person är du utåtriktad och duktig på att samarbeta med andra. Du trivs med ett arbete i högt tempo med många kontakter och kontinuerlig utveckling. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som är viktiga för tjänsten.  
 
Urvalet till tjänsten sker löpande.  
 
Vi erbjuder dig  
 
På bygglovenheten är vi idag 27 medarbetare. Vi söker nu en Administratör för att förstärka vår enhet. Vi erbjuder ett arbete där du har möjlighet att påverka och utvecklas i din roll. Hos oss ställer vi upp för varandra och hjälper till där det behövs. Vi sitter i fräscha lokaler i Södertälje stadshus med ett par minuters promenad från pendeltågstationen.  
 
Du kommer arbeta efter årsarbetstid vilket innebär att du själv har möjlighet att styra över din egen arbetstid. Vi erbjuder friskvårdsbidrag i form av friskvårdspeng. Du får även möjligheten att växla in semesterersättningen till extra semesterdagar.  
 
 
Välkommen till oss!  
 
 
 
 
 
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södertälje kommun Södertälje
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Dagtid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 oktober 2018

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024