Administratör till Bygglovenheten, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Administratör till Bygglovenheten, Samhällsbyggnadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Samhällsbyggnadsförvaltningen vill göra Köping till en attraktiv, hållbar och klimatsmart kommun.

Förvaltningen har 40 medarbetare och ansvarar för bland annat plan, bygglov, miljö, GIS, fastighet, mark och exploatering. Bygglovenheten består av 7 medarbetare.

Bygglovsverksamheten befinner sig i ett spännande utvecklingsskede där digitaliseringen är en betydande faktor för ökad effektivitet och förbättrad service till medborgare och företag.

Nu söker vi en administratör som ska jobba med arbetsuppgifter inom myndighetsutövning kopplade till bygglovsprocessen. Du får även vara med att utveckla vårt nya digitala arbetssätt. Är du vår nya kollega?

 

Arbetsbeskrivning

Som administratör kommer du att vara en viktig del av vår enhet inom bygglov och ha ett nära samarbete med bygglovshandläggare och inspektörer. Arbetet är mycket utåtriktat vilket innebär att du har kontakt med privatpersoner, byggherrar och exploatörer.

Vi är ett trevligt och engagerat gäng arbetskamrater som strävar efter ett öppet arbetsklimat där alla får utrymme att utvecklas och bidra till verksamheten. Vi har varierande och utvecklande arbetsuppgifter, en god arbetsmiljö och möjligheter till kompetensutveckling. Är du intresserad av att engagera dig i utveckling av verksamheten så finns stora möjligheter till detta. Bygglovenheten befinner sig i starten av ett nytt digitalt arbetssätt, som du får möjlighet att bidra till utvecklingen av, du kommer även att få ett systemansvar för det nya diariesystemet.

Inkommande ärenden kräver en snabb och korrekt registrering för att fortsatt handläggningen ska underlättas. Ärendeflödet består delvis av analoga ansökningar, men ansökningar sker mer och mer via våra E-tjänster som successivt kommer att dominera kommunikationen mellan oss som myndighet och kunderna. Tjänsten innebär ett administrativt stöd till handläggarna som därmed avlastas från många administrativa arbetsmoment inom bygglovsprocessen. Stor vikt läggs på att kvalitetssäkra processens administration så att felaktigheter minimeras.

Tjänstens huvudsakliga arbetsuppgifter är kundkontakt, registrering och expediering av bygglovsärenden, men även att ha koll på processen. Systemansvar för ärendehanteringssystemet innebär förståelse för programmets uppbyggnad, att lägga upp nya användare och behörigheter, samt att göra grundläggande driftinställningar. Utbildning i det nya ärendehanteringssystemet kommer att erbjudas.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasial utbildning och gärna med vidareutbildning med inriktning mot offentlig administration – eller annan utbildning med gedigen yrkeserfarenhet inom offentlig handläggning. Du har tidigare arbetat i en roll där du gett administrativt stöd och avlastning i handläggning. det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet samt arkivering. Kanske har du till och med kunskap om bygglov sedan innan?  

Att gilla att ge service, ha intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränga sig för att leverera lösningar är viktigt för tjänsten. Du har god datorvana och vi ser även att du har erfarenhet av arbete i administrativt system med registrering/diarieföring. Erfarenhet av ärendehanteringssystemet ByggR och tidigare systemansvar är meriterande. Har du även erfarenhet av att införa, implementera eller utveckla digitala arbetssätt är det ett plus.

Som person är du trygg i dig själv och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Vi vill att du är självgående och tar ansvar för din uppgift och driver dina processer. Vi söker dig som är en driven och självgående person som är öppen för förändring och utveckling. Du har förmåga att organisera, planera och utföra ditt arbete på ett strukturerat sätt och samarbetar bra med andra människor. Det är viktigt att du klarar av att hålla en hög kvalitet och noggrannhet även vid tillfällen då arbetstempot är högt.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Välkommen med din ansökan!

 

 





Vår kommun

Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag.


Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Köpings Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2022

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024