OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hudiksvalls kommun är i ett expansivt skede och som medarbetare på plan- och bygglovskontoret får du möjlighet att delta i utvecklingen av vår framtida kommun. Vi erbjuder dig en trevlig arbetsmiljö, glada kollegor och spännande projekt samt möjligheter till personlig utveckling.
Vi söker nu dig som är en erfaren administratör eller registrator och som vill ta dig an arbetet med mycket eget ansvar och engagemang. Som person är du lika intresserad av att arbeta med människor som med ärendehantering och arkivering. Som administratör kommer du att tillsammans med 15 andra kompetenta kollegor på plan- och bygglovskontoret arbeta med kommunens bygglov, tillsyn och planläggning.
Vi släcker bränder. Vi mäter buller, fukt och radon. Vi jobbar för att minimera risker för människors hälsa och miljö genom kontroller av livsmedel, avlopp, kemikalier, alkoholservering, dricksvatten, hissar och ventilationer. Vi planerar kommunens framtid genom översiktsplaner och detaljplaner. Ska du bygga nytt, bygga om eller bygga till hemma ser vi över ditt bygglov. Vi arbetar med strandskydd, för tobak- och rökfria miljöer och kan vara ett stöd i frågor som handlar om din och andras säkerhet. Vi bidrar till en säkrare och tryggare kommun för de som lever, verkar och bor här. Vi är bygg-, miljö- och räddningsförvaltningen en del av Hudiksvalls kommun.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör arbetar du i huvudsak med diarieföring, registrering av bygglovsansökan med tillhörande ritningar och andra handlingar samt hanterar byggnadsnämndens mejllåda. Arbetet sker till stor del i vårt ärendehanteringssystem Castor och i nära samarbete med andra administratörer, bygglovshandläggare/inspektörer m.fl. inom plan- och bygglovskontoret. Du går igenom byggnadsnämndens mejllåda och skickar svar på frågor och handlingar ur arkivet samt delar ut information från vår hemsida till kommunens medborgare och företagare. Du kan även komma att hantera kontering och fakturering, inköp och beställningar samt arkivering och ta fram statistik.
Hos oss får du ett omväxlande arbete där du oftast samarbetar i team med andra administratörer och servar både kollegor i olika steg i våra arbetsprocesser som kommunens medborgare och sökande av bygglov. Du deltar aktivt i arbetet med att förbättra och utveckla processerna, rutinerna och arbetssättet i verksamheten.
Tjänsten kräver närvaro på arbetsplatsen, men det kan finnas möjlighet till överenskommelse om att arbeta på distans delar av veckan.
KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig med lägst gymnasial utbildning och som har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete med dokument- och ärendehantering i databaserade stödsystem. Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete i ärendehanteringssystemet Castor och i politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har arbetat med ärenden kopplad till plan-och bygglagen och miljöbalken.
Erfarenhet av kontering, fakturering, inköp och arbete i serviceinriktad verksamhet är också meriterande.
Arbetet på en myndighet kräver att du är tydlig och strukturerad och att du uttrycker dig väl i både svenskt tal och skrift.
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt på personliga egenskaper. Som person är du positiv, noggrann, kvalitetsmedveten samt uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. I din yrkesroll är det viktigt att du har förmåga att visa respekt och hänsyn för dem du möter utifrån allas lika värde. Du har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.
Vi vill att du har ett starkt engagemang och känner entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för ditt arbete oavsett om du arbetar ensam eller med andra. Vi på plan- och bygglovskontoret jobbar tillsammans, stöttar och ställer upp för varandra och värdesätter därför dig som är ansvarstagande mot både dig själv och dina kollegor. Som medarbetare i vårat team är du även med och bidrar till kontorets kontinuerliga utvecklingsarbete.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under annonstiden.
ÖVRIGT
Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.
I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun.
Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda.
Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs
I och med att du ansöker om denna tjänst lämnar du också ditt samtycke till att Hudiksvalls kommun behandlar dina uppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.hudiksvall.se/Ovrigt/Om-personuppgifter.html
Observera att vi endast tar emot ansökningar via www.offentligajobb.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunchef Bengt Friberg
0650-19120, 070-561 15 02
Personalchef Maria Larsson
0650-19369, 070-367 57 93
Ordf. Byggnadsnämnden Ann Berg
0650-19440, 073-157 80 40
Eva Wannberg, Vision
0650-19169, 070-267 52 85
Plan- och bygglovschef David Tornberg
0650-19320