OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Inom äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen har vi en central administration med placering på Första Långgatan i centrala Göteborg.
Vi söker nu en administratör med hög servicekänsla och en utvecklad administrativ förmåga.
Vi erbjuder ett arbete med hög självständighet och varierande arbetsuppgifter, där du i uppdraget kommer att serva och stötta våra chefer och medarbetare.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen innefatta personal- och löneadministration i Personec samt beställningar och fakturahantering i Proceedo. Eftersom enheten har ett brett uppdrag kan även andra arbetsuppgifter bli aktuella.
Vår administrativa enhet består av en engagerad och positiv arbetsgrupp där dina erfarenheter, tankar och idéer tas tillvara!
Vi kommer att kalla till intervju löpande under annonseringsperioden så vänta inte med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning och vidareutbildning inom administration.
Du ska tidigare ha arbetat som administratör och ha erfarenhet gällande systemen Personec och Proceedo samt att du även behärskar Officepaketet.
Du trivs med att arbeta i team tillsammans med andra och är noggrann, prestigelös och serviceinriktad. Arbetet ställer även krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ, även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt förmåga att arbeta stödjande.
Då arbetet innebär både muntlig och skriftlig kommunikation behöver du ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har även lätt för att sätta dig in i nya datasystem och trivs med att arbeta i flera system samtidigt och förstår hur de påverkar varandra.
För att du ska trivas hos oss är det viktigt att du är öppen för förändringar och att du har en inställning av att vilja rycka in där det som bäst behövs, dvs en hög grad av service är något som präglar dig som person.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.